Wednesday, May 21, 2014

Tiba tiba.....

Lmbt nk hapdet berkenaan ni sbb aku sgt sgt sgt bz.. Dh lbh  2 bulan kerja blk matahari dh tenggelam.. Dah lbh 2 bln jgk anak aku meragam tiap kali anta taska...

Teringat.. Bln lps 15/4/13 genap aku setahun memakan gaji semula di DGKom. Asal niat utama aku kerja dgkom ni sbb hanya sbg trainer... Ok. Blh blk ontime! Tk mcm sblm ni aku bekerja dua dua comp software house... Bz mmg toksah cerita... Sistem ape x buat? Projek ape tk terlibat? Alhamdulillah semua tubpengalaman yg sgt sgt sgt beharga buat aku..

Jdnya asal pertama kerja aku nk reduce hutang kredit kad... Sbb nya ada hutang? Comp sblm ni aku stay 6 bln tanpa dibayar gaji! Tapi utk menyelesaikan apa yg dh aku mulakan akunsiap kan jgk projek tu sampai dpt payment! Aku la PM, akulah system analyst, aku lah tester! Seb bkn aku developer! Ms tu mmg hari2 blk 2-3 pg... Sabtu ahad pn kerja!  Phewwww.. Pengalamannnnn... Tapi pas dpt payment dia byr la..

Tp bila dpt duit aku fikir nk buat bisnes... Berjinak2 lah aku dgn bisnes... Tp disebabkan kredit kan tu kan ahlong berlesen... Hutang dr 4 angka blh naik jd 5 hanya! Bila nk installment disuruhnya aku beri payslip!ms tu x terfikir blh buat sendiri sbb bisnes...

Makanya aku jumpalah comp ni. Mmg x penah sangka akn dpt. Sbb dia willing byr lbh dr aku keje dulu. Memandang mmg nk sgt mengajar, nk payslip nknkurangkn installment, target 20k pulak tu org nk di train, wow! Betaapaa bsrnya database knnnnn... Oh mungkin niat ni dh x btl... Hehhe...

Maka bermula lah 14/4/13 aku sbg trainer... Namun... Ku sngka panas hingga ke ptg... Tiba2 apa aku buat dh bukan job trainer... Now tgh lead team utk dptkan sistem ni Complince ISO16175. Phewww... Apa blh ckp sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt menguji kesabaran kekuatan mental melatih diri utk berjiwa kental...

Ujian kali ni bkn x bergaji, tp membersihkan kerja2 org tinggalkn... User naik berang sbb perkara dh diterangkn berpuluh kali pd org terdahulu tp x didocument kan. Bukan seorang, tp dh 3 generasi!!!!! Kalau ku jd user pon aku hangin!!

So aku dipilih utk berada dipenghujung jalan dan melalui semua ni... Sob sob sob.. Dh 4 hr uat berjalan.. Tp  2 hr ni pengarah bahagian terlibat. Ya Allah... 2 hr ni jgkla takpernah2 aku menangs dpn user, aku gagal mengawal emosi.... Kata2 yg keluar menghiris2 hati... Mungking nk P sama kot aku ni... Huhuhu...

Apa blh aku buat, hadapkan je lah semua ni.. Telan lah walau pon pahit... Cuma aku ade sedikit terkilan lah dgn beerapa perkara.. Tp aku kene terima lah once aku dh accept offer yg dorang bg...

Makanya bermula 1 Mei aku dh permenant kt sini. Tanggung jwb lbh bsr.. Compliance ni penentu utk comp dpt payment.. Nak kt rezeki pon ya, nk kata bala pon ya.. Heheehe... Hadapkan je la Mardhiahhhhh...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news