Friday, March 11, 2011

Akhirnya...

Alhamdulillah... setelah berhempas pulas, menjeruk perasaan, akhirnya semua terbalas.. Mungkin sbb aritu aku g luahlkan ketidak puasan ati aku.. Ats nasiihat rakan2, aku perlu suarakan.. Jadi aku gagahkn diri utk menyuarakan...

Walau mcm manapon, tatau la nk stay bape lame lg kt sini... Ape pon lepas dh bersusah2 dari A, bila sistem dah semakin stabil, mmg menjadi kepuasan sama sekali....

Sedikit bangga dan hepi, system yg dh up tu, hasil design nya adalah diri sendiri... Tk lupa masa gather requiremnt dulu, aku perlu mencari solution supaya sistem boleh cater semua masalah dari pelbagai sudut..Gile la wat SRS dlm masa x sampai sebulan! Hari2 tido lmbt, hari2 otak tenat... Kepala kene sentiasa berputar mencari jalan penyelesaian... Mmmg masih byk kekurangan dan kelemahan perlu diperbaiki.. Ni first time aku btl2 jaga project yg mula dari A.. Tapi tu lah, aku la system analyst, aku la assistant, aku la tester, aku la btl2 kan sikit code, aku la coordinator, aku la p meeintg, aku la kene balun ngn maki, terbaru, aku la trainer...... Walau mcm mana pon, project ni x kan succed kalau bukan kerana teammate aku yg pon sama2 bekerja keras menyiapkan nya...

Terima aksih tak terhingga pd team aku untuk projek kali ni... Shu antara org yg paling byk jgk membantu aku dlm projek ni.. dia main tester, tester sampingan, Ezly... Pada para developer Diana, Amir, Nikhil, Sunny, Jou, EyeGee dan boss aku Ms Chew. Walau ms chew byk biar2kan aku handle sume ni, tp dia xde la nk membambu aku sesuka ati.

Perit tak perit pengalaman sepanjang2 ni mmg pergghhh..... tuhan saja  yang tau... Nak pulak dpt project manager yg party lg satu tu mmg menggelaben x hengat, asyik naik hantu je.. Dalam meeting x abes2 nk fire aku, smpai aku btl2 rasa giveup. Dia nye jerit dgn riak muka,mmg mintak kaki je.

Ape pun, kini aku sudah mula rasa bernafas.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news