Wednesday, January 4, 2012

Berganti tahun... bertukar rutin...

2011..

Jadual waktu bertukar..

Kalau dulu kol 8 leh duduk kt umah lg, mandi kan budak2.. bagi susu n makan... Kol 9 baru kuar rumah, anta bdk2 ke nursery and terus shoot ke opis..

Walau byk kerja cemana pon itu rutinnya.. cuma blk tu la x tentunya.. kadang time bz, seminggu blk rumah dorang dh tidur...

Sbb tu la pg time aku gunakan sepenuhnya untuk bersama anak2...

2012..

Tahun berganti...

Abang Haziq dah pg school...

Debar jgk, yuran dh byr full.. Jgn la dia buat hal mcm Tadika Ummi Bestari kt kota damansara.. Menangis xmo g sekolah.. Makan bulan jgk br ok..

Disebabkan aku sangat amat berpuas ati dgn taska budak2 ni 'Taska Dil Ilmu', so x plan langsung nk tukarkn haziq ke nurseri lain.. Taska Dil ilmi ni nursery, tp dia siap ade jadual harian.. sedar x sedar haziq dh kenal ABC, abc, 123 sume..

Ujung tahun lepas siap dpt report card perkembangan ailah dan haziq... Dan haziq siap ade buku2 sume... Wahh.. dh la byr jauh lbh murah dr taska Aqilah kt kota damansara... Alhamdulillah... Cuma taska x ade ajar detail, membaca sume.. takat kenal abc.. itu pon dh byk bagus.. Dr sessetengah taska, makan tido je bdk2 kan...

Itu dr segi pembelajaran diorang.. Yg paling amat aku puas ati adalah, dh jarang tgk dorang selsema... ALhamdulillah sgt2... First month masuk taska mmg dedua tgh selsema.. dan dari pertama masuk situ, hingga hari ni aku rs blh dibilang.. dalam 2 - 3 kali je kot dorang selsema.. itu pon x heavy...

Dulu ms kt taska kodam, mmg nk tgk hingus berenti pon susah...

Dan disebabkan itu la, dari taska ke tadika, aku amek van.. byran pon x mahal, pg blk dr taska ke tadika cume RM40 sebulan.. Alhamdulillah..

So first day haziq g sekolah, van jemput 730 dari taska.. bermakna aku perlu siap2kan haziq dari rumah awal.. paling lewat kuar rumah pukol 725.. Dan awal jgk la antar aqilah.. sob sob sob.. sedih pulak...

Haziq pon excited nk g school.. Sementara tunggu van, aku tunggu dlm keta.. saje nk tgk dia naik van.. Pas naik van, aku terus ke tadika dia.. Tadika Cahaya Sri Iman.. Kat situ lama jgk aku tunggu.. mana la van haziq ni.. berdebar2 pon ade.. Ibu pulak yg berdebar lbh...

Dlm 15-20 minit br la nmpak van tu... Pakcik van turun kan haziq dan hantar ke pintu tadika.. Aku pon turun kereta ikut haziq ke dalam.. Maklum la first day kan.. Pesan kt cikgu yg haziq pg blk akan naik van.. Pastikan dia naik van yg betul ye...

Aihh.. sebak rs.. 5 tahun dh kene berdikari turun naik van.. Lepas tu anak aku ni leh tanye lak.. "Ibu, nape ibu datang sini ibu. Ibu balik la, haziq nk school ni..." Adeih.. betuah btl anak aku ni..

Tapi alhamdulillah, dia x nangis..

Makanya rutin aku bersama anak2 juga bertukar... Kalau ak bz lepas ni, makin kurang la masa ngn dorang.. oleh itu aku akn berusaha utk tdk bz n blk lmbt...

Haziq, belajar rajin2.. Ibu doakan haziq menjadi insan berjaya dunia dan akhirat..

Amin..

4 comments:

Anonymous said...

Bileh tau taSka dil ilmu kat mana?

Anonymous said...

Boleh tahu apa masalah dengan tadika ummi bistari?

Anonymous said...

Assalam sis.. maaf ganggu.. sy ni tengah merisik taska ummi bistari.. boleh sy tahu apa masalah di taska tersebut... yannz@gmail.com

Mar Zain said...

Taska Ummi Bestari tu okay, tak ada masalah.. cuma anak je yg hari2 menangis.. kene singgah Mc D belikan breakfast setiap pg kt McD baru dia tak nangis.. hehehe.. rabakkk la ibu dia.. kekekeke..

Taska di Dil Ilmi di LEP 6 di seri kembangan. Sehingga kini masih beroperasi.. Memang sangat bagus... Owner sgt ikhlas utk menjaga anak2....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news