Tuesday, January 10, 2012

Huiyoo... Anwar lepas tu....

Smalam seharian status bersepah2... Pasal Anwar dan Saiful.. Semua org terkedu dan erkejut keputusan mahkamah.. Aku pon sepanjang hari tk dapat focus.. hahaha boleh? Ape kene mengene la ko ngan saipul dan anwar ni Mardhiah..

Pertama, aku mmg mengikuti perbicaraan mereka.. Ade yg tertutup.. Yang tertutup tu aku tatau la ape isi.. Paling penting, kalau ko tk salah apsal la nk tutup2 ye tak?...


Kalau berfikiran sebagai orang biasa, di mana kenapa la ms pembelaan diri, Anwar Memilih untuk memberi keterangan bela diri dari kandang tertuduh tanpa mengangkat sumpah dan tanpa soal balas dr pihak pendakwa.

Dan kenapa jgk la anwar tk mengenengahkan 5 org alibi yang dia bgtau masa awal2 dulu... Wan azizah siap wat PC mengatakan Anwar ada bersama2 dia waktu kejadian... Dan kenapa la anwar byk kali mau tangguh ini kes.. lbh 60 kli lbh kot aku rasa...

Setiap hari aku membaca dan mencari supaya aku terjumpa sesuatu yg meyakinkan aku anwar tak bersalah... Tiap hari aku baca blog2 pro anwar.. Tapi aku tk nampak ape2... Risau jgk hati aku ni tertutp dari dibukakan kebenaran...

Ok, selepas keluarnya keputusan mah kamah semalam, dimana mahkamah

1) Mahkamah TAK BOLEH JAMIN 100% INTERGRITI BEKAS DNA tu.
2) TAK BOLEH SABIT KESALAHAN PADA KETERANGAN SAKSI PERTAMA (SAIFUL BUKHARI) SAHAJA.

Kene ingat ye, anwar terlepas bukan dia tidak lakukan liwat tersebut. Jgn mudah percaya dgn temberang semasa dia berucap. Kalau di teliti setiap pengucapan dan ceramah anwar jg, dia berceramah, dia tidak ade mengatakan dia tidak meliwat. Ayat2 yang digunakan sgt play safe. Tp yg di ucapkan hanya ini semua kerja UMNO yg ingin merosakkan nama dia.

So, smalam aku fikir2 kenapa dan mcm mana anwar blh lepas...

Ok, aku baca semula kronologi perbicaraan dia dn saipul di mahkamah..

1. Patut la dia x mahu angkat sumpah ms bela diri, sbb dia tidak akn di soal balas.. dia hanya berceramah di kandang tertuduh. Sebab ape agak2? Sebab, jika dia bersoal balas dengan pendakwa, dia kene berusaha lebih keras utk menafikan.. Dan sekiranya dia x berjaya membuktikan apa yg diucap, itu blh dijadikan point utk dia tewas.... Sama juga kes nya yang dia pernah kata mempunya 5 alibi. Jika dia btl2 punya 5 alibi, tp x dpt dibuktikan, pon akn mendatngkan masalah pd dia..

2. Bila dia drag benda ni terlalu lama, sandiwara awal2 tu,org akn tak berapa igt dan lupa...

3. Karpal sendiri kata Anwar tidak blh di hukum kerana meliwat, kerana kejadian adalah rela saiful. Kerana saiful sendiri yang membawa KY Jelly dan blh minum bersama Anwar selepas di liwat. Jado perkara pokok nya dia liwat ke tak?

Ada yg jg cakap, itu masalah peribadi dia. Jgn sbb personal matter, dia tak leh jd PM. Astaghfirullah.. Dah tau dia songsang pon.. Contoh senang, PM tu kira pemimpin kan.. Suami itu jgk pemimpin, kalau ko dah tahu bakal suami ko 2 alam, liwat org pon blh, ko nak ke dia jd suami? Aduhhh... same la jgk jd PM..

So, sbnrnya anwar terlepas bukan sbb dia tdk meliwat, tetapi benda2 teknikal dan terlalu subjektif..

Dengan terlepas nya Anwar... Maka... jeng jeng jeng....

-----------------------------------------------
...............INTERMISSION................
-----------------------------------------------

Bila aku fikir2 kan semula.. semua ini ade hikmahnya.. Hanya Allah perencana dan mengetahui apa yang diaturkan-Nya...

Tapi dapat aku rasakan, Anwar akan lbh malu... Dan elok jg dia tak di tahan.. Setelah di canang satu dunia, setiap pelosok malaysia mengata kan ini konspirasi, di heretnya rakyat.. konon2 Rakyat Hakim Negara... So bila hakim dh kata anwar bebas, tak pulak korang sangkal keputusan tu x btl..

Malu la.. kalau aku jd anwar dan penyokong2 dia.. Dok kata macam2... aleh2 ko bebas.. aisehhh... so tipu ke ape ko canangkan tu?... Dan2 la mahkamah terus jadi adil.. sbb, ko lepas...

Paling aku tak puas ati pasal kes dorang pecat Dr Hasan Ali.. aihhh.. ape la nk jadik depa ni.. Nak p minum kopi jap la.. nnt sambung sessi luahan perasaan! hua hua hua...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news