Sunday, April 1, 2012

10 bulan

Pejam celik, pejam x celik2.. bulan ni genap aku bekerja di company ke dua bidang IT.. Quantum Beez Sdn Bhd.. Bermacam dilalui selama 10 bulan.. pahit yang tak manis-manis.. Cuma kepahitan itu adalah penawar kepada diri aku... Mematang kan aku serta memberi aku kekuatan yang tanpa ku duga..

Sekarang ni aku tgh mencari tmpat lain.. kali ni aku nekad untuk menjadi Lecturer.. perlulah aku memanfaatkan Master yg aku ambil.. Dulu aku terlebih ghairah kerja bidang ni.. Dan di quantum Beez pon projek dah abes.. Skang ni support je.. Itu pon cam pg tak pg je opis.. huhuhuh.. ase sgt x best sbnrnya.. Skill aku pon ase semakin merudum je..

Alhamdulillah... semua yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Memula masa aku kt Quantum Beez, aku memikirkan mungkin aku di takdirkan utk join company sbb utk membantu pihak yg lbh memerlukan.. Aku perlu cekal menghadapi dugaan ni.. Kalau aku benti, sape nk teruskan projek ni.. Rs dipertanggungjawabkan untuk selesaikan apa yang telah dimulakan...

Makanya aku pon stay.. aku sendiri tak tahu dr mana datang nya kekuatan mental aku utk menyiapkan projek.. Sabtu ahad bekerja, hari2 blk lewat...

Setelah 4-6 bulan melalui semua ni.. aku terfikir.. keadaan masih berterusan.. Apakah ada silap ku di masa lalu sehingga aku di duga begini... Adakah ada sesuatu yang tidak kena dengan cara aku.. Sedih.. kalau di ikutkan, mmg sangat sedih..

Aku sentiasa cuba melaksanakan kerja yang terbaik utk kepuasan sendiri dan juga membantu syarikat mencapai misi dan visi mereka.. Tetapi mengapakah ini yang harus aku lalui...

Ya Allah, kadang aku amat down dan hampir rasa berputus asa... Hubungan aku dengan suami tersayang jg ade sikit problem.. mau tak, hari2 blk lewat, ujung minggu pon kerja smpai tgh2 malam...

Alhamdulillah, semua tu dah berlalu.. Aku laksanakan rancangan.. Aku ingin membuka kedai komputer dan aksesori..

Dan, Alhamdulillah.. dengan keadaaan begini lahirla MZFervor Solution..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news