Sunday, November 7, 2010

Hujung minggu yg panjang..

Weekend ni lama lak cuti start jumaat sempena Deepavalee..
Hari jumaat kami ke kedai mak ngah mengurutkan diri..
Perghhh sakit gile badan2 ni.. Lepas urut still ase lemah2..
Sebenarnya aku semakin gomoksss... Huhuhu.. Lomak terpelihara dengan baekkknyaa..
Bdan dh lamo tk berpoloh.. Tu sbb ase cm lemah je kot..
Nak nye kerja asek ngadap pc je...

Sabtu siang dok umah.. hari rehat sedunia, mlm g reunion anjuran alumni sek keb taman ehsan.. Seronok btl abang jumpa bekas2 guru dia.. Dan dia jgk skarang seorang pendidik.. Seronot la tu.. Lepas blk dr reunion tu, lepak ngn mama dan papa kt Man Tom Yam sampai kol 1 am +++ Sebab papa ngn abang dok melayan bola.. mementang la pasukan depa MU lawan.. Aku borak2 ngn mama.. Mama meluahkan perasaan kecewanya dgn apa yg berlaku..

Sebagai menantu, aku mendengar hanya mampu mendengar.. Mmg kesian dgn mama dan papa. Walau papa dah pencen, papa masih perlu keluar bekerja demi menanggung anak menantu.. Secara jujur, aku tk pernah kesah untuk berhabis kerana mereka. Ats rasa tanggung jawab itu lah kami membantu apa saja yang kami mampu.. Buat masa ni, InsyaAllah jika diberikan lagi rezeki oleh Allah pasti kami akn membantu mama n papa lbh dr skarang..

Aku selalu mengingatkan abang.. Tanggung jawab anak lelaki itu lbh pd Kedua ibu bapanya. Sebagai isteri, aku bahagia dan seronok melihat mereka bahagia.InsyaAllah, susah ditempuhi bersama2.. Kesenangan dan kebahagian itu akn menyusul sekiranya kita benar2 ikhlas.. InsyaAllah.. Abang jg sentiasa mengingat akn aku utk selalu menghubungi mama aku.. Alhamdulillah, demi keluarga kami saling igt mengingati..

Pada mama aku, tdk aku lupa jg. Cuma nasib keluarga aku sedikit baik dr keluarga abang dari segi sumber kewangan. Mama aku ibu tunggal yg bekerjaya. Alhamdulillah.Tapi aku yakin itu semua dugaan Allah pd kita semua.. InsyaAllah jika kami dilimpahi rezeki, mmg niat di hati aku ingin membina rumah untuk kedua2 belah keluarga. Rumah kami tengah, kiri mama dn papa abang, kanan mama aku.

Mama aku x punya sesiapa, dia ibu tunggal. Aku akn menjaganya di waktu tuanya, begitu juga mama dan papa abang. Kesemua insan ini sgt bererti buat aku. Bahagia nya kami adalah diats doa dan restu mereka.

Hurrmmm.... Aku jg berdoa dan berharap anak2 kami jg tidak akn melupakan kami nanti.. Ibu dan Abah sgt menyayangi kalian anak2 ku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news