Monday, November 1, 2010

SRS in Progresssss

Pg tadi dh email ke boss URS yang dh di touch up segala perubahan ari jumaat aritu... Lega.. Masa untuk mengambil mood wat SRS pulak... kritikal part... URS is high level design.. SRS ni la akn di dietailkan se detail2 nya... Lom dpt momentam yg sepatutnya ha.. Dah la mengantuk tahap dewa...

Paling kritikal nk design database dulu.. Disebabkan system ni yg pada awal nya konon2 nk develop sesimple2 system dah jadi sekomplex2nya.. Sebab apa? Sebab dia menggabung kan existing function yang ade dlm IHIS, CPS, BMS.. Maka insyaAllah akn wujud la PIMS. Aku awal2 dh hint Chew, Aku xmo jd developer. Aku tak mo commit dh.. leh gitu?? Tp mmg x larat dh rs.. kot kerja sendiri berhempas pulas gini sure dh kaya raya.. Rege system2 yg aku n team buat sebelum ni bukan murah2.. Paling mahal 15M!!! Perghghhh.. staff dpt?? ciput je..

eP pojek sblm ni dlm 1M, perkeso ni tk sure.. masa sblm final draft UAT aritu, 200k++ tp itu utk sesimple2 system konon nya.. Skang ni dh mcm2 user ni mintak ni..

Ape pon gaji aku ttp byk tu jgk.. yg best bos2 besar!!! bengang gak la.. Tapi bila dtg kebengangan tu cpt2 tune otak aku.. Biasala tu makan gaji kan...

Tetiba teringat kt abah haziq.. RIndu lak.. Pg td aku bangun2 abah tgh gorang ayam ngn nugget utk hari kanak2 kt sekolah.. tahun lps aku tolong gorengkan.. Sbb tk nk pujuk aku abah haziq sanggup buat sendiri.. :( Aku pon bgn siap kn dulu pending2 kerja.. Then mengofferkan diri ade ape2 tk yg aku leh tlg?.. Pastu abah haziq pon terus mendepang kn tgn.. :( Aku yg sensitif ni ape lg, menjurai2 la air mata tu... Skanrang br nk pujuk.. Smalam aku tido ngn mata bengkak2.. :(

Aku mmg sensitif sgt.. Terutama dgn org yg paling aku sayang.. Sbb aku harap sesuatu, tp tk jadi.. Huhuhu.. maklumla aku kan kurang kasih sayang.. Dgn Abah haziq je la aku rasa btl2 rs diri ni btl2 disayangi.. Tapi kadang2 bila dia marah2, mula la air mata ni nk tegebeh2.. terus la fikiran ni fikir yg bukan2.. Dia dh tk sayang aku lg ke?...

Abang,
Terima kasih kerana hadir dlm hidup ayang..
Abang segala2nya bg ayang..
Abang satu-satunya insan tempat ayang bermanja dan berteduh...
Ayang tak pernah merasai semua ni..
Kehadiran kedua cahaya mata kita benar2 menjadi pelengkap keluarga kita..

Namun ayang tahu,
Terlalu banyak kecacatan dan kelemahan dlm diri ini..
Ayang tak perfect..
Apa pun, Ape yg ayg tahu, Kasih sayang ayang pd abang tk pernah berbelah bahagi..
Terima kasih kerana sentiasa berada di sisi ..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news