Friday, June 15, 2012

Konflik

Sebenarnya konflik dah berlaku lebih daripada 2 bulan... Konflik yang benar2 memberi kesan yang amat mendalam pd aku.. Semua yang berlaku pasti ada hikmah nye... Yes, kalau benda ni x berlaku, sampai bila kita akn terleka dan terlalai.. dan kalau benda ni kalau tak berlaku smpai bila kita taktahu sejauh mana keikhlasan orang itu dengan kita.. Aku amat bersyukur si ats segala nya...

Untuk aku memaafkan, mungkin. Tapi untuk aku melupakan sesekalinya tdk.. kerana meraka bukan sahaja berkata mengenai aku, malah mencaci maki aku. Tak pe! Yang pasti aku juga punya maruah dan harga diri!

Bermulanya cerita ini semasa aku melahirkan anak kedua kami.. bermacam cerita mereka memperkatakan aku.. tak apa.. aku sabar... aku mls nak fikir.. Ternyata org yg aku anggap spt darah daging, sampai bila2 pon x akan jd darah daging.

Kemudian, lepas berpindah ke seri kembangan, hubungan itu semakin akrab. Kelemahan aku, aku terlalu mudah PECAYA pd org. Dan aku juga terlalu mudah menyayangi org.. Dgn akrabnya perhubungan itu, aku menganggap dia juga ikhlas.

Namun anggapan aku jauh meleset. Dari sayang, suka, bertukar menjadi geram, marah.. Dalam diam berbaik dengan aku, seolah2 memahami aku, rupanya bercerita segala perihal kekurangan kelemahan dan mcm2 la pasal aku!

Memang aku dh x blh sabar. Kalau kau tak baik dgn aku, tk rapat dengan aku, ade aku kesah kau nk mengata??? Tapi sebab kau baik dengan aku, dah la x ikhlas, blh pulak menjaja segala cerita. Sapa tak sakit ati wesss???

Takpe.. korang lempar kan pelbagai kata cacian, makian, takpe.. aku btl2 frust! Kalau korang tak nak di bantu, its ok. Tp ak payah nk ckp aku mcm2..

Aih.. bila igtkan blk segala kata2 kalian lemparkan pd aku... mmg aku btl2 sgt2 berjauh ati.. hingga sekecik2 perkara diungkit... Ya Allah, semoga aku diberikan kekuatan oleh Mu untuk menghadapi dugaan ini.. Semoga aku di beri kekuatan untuk melupakan serta memaafkan mereka...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news