Monday, May 26, 2014

Reprogramming smula tujuan...

Hari ni adalah hari yg ke 6 Compliance test berlangsung... Bermacam dilalui... Dan bermacam jg pengajaran dn pmbelajaran yg dikutip...

Walau perit melaluinya, dr positif side sbnrnya banyakkkk sgt iktibar...

Cuma kadang aku cuma rs spt menganiaya diri sendiri... Or aku rs spt melanggar prinsip cr kerja... But yet, semua ni diluar kemampuan dan kawalan aku...

Just imagine, aku join company ni lah br aku sedar an kewujudan bidang ni dlm industry.. Record Management System... Br je msk setahun.. Pastu kene lead... Sedangkn org asal2 yg ada utk requiremnt pon dh bertukar hmpir 4 generasi...

Mmg jiwa perlu kental... Hr ketiga dn ke4 aku benar2 gagal mengawal emosi... Aduhhh.. Malu seh... Menangeh dpn user!!! Haahahaha... Kemon mardhiah!! Kau kata ada 5-6 thn pengalaman bidng developement. Pdhl bkn x jumpa user yg pelbgai karenah, tp kau gagal dn touching lbh pulak kali ni kannnnnn....

Pertama mungkin sensetap lbh sbb bln nk mengmbang... Kedua aku rs frust kot.... Sbb apa yg dibincangkn sewaktu workshop aku dh cuba sebaik mungkin utk memenuhi cr penulisan script yg dh dipersetujui... Aleh2 dinafikan mentah2.. Aku rs penat dn frust... Aku dn team dh bertungkus lumus buat yg terbaik...

Tapi apa kan dayaaaaa.... Aku rs tercabar pon ye jgk... Sbb kalau aku gagal deliver succefully compliance ni tercalar la rekod aku... Kalau previously aku rs Alhamdulillah byk achievement dr segi completekan satu2 system or projek, malu lah kalau ni x blh!! Cuma situai mungkin berbeza... Dn skali lg semua bnr2 diluar kemampuan dn kawalan aku...

Spt biasa, ms stress aritu aku rs bnr2 gv up nk teruskan.. Tp now bila dh ok aku rs aku rs bertanggung jwb utk sudahkan jgk benda ni smpai setel! Cuma cabaran nya lbh dr yg sblm2 ni... Bak kt suamiku, "kalau company sblm ni x byr gaji 6 bln pon kamu akn stay utk completekan projek, ini kan pulak comp yg msh byr gaji... Ye la tu nk surrender... " Uhuhuhuhu...

Apa yg mampu aku buat, berdoa byk2 semoga semua urusan dipermudahkannnnn...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news