Tuesday, May 25, 2010

Malam pertama di PAC dan malam2 seterusnya

Disebabkan ward sume penuh, mlm pertama kt hospital aku kene tido kt PAC.. Perghh.. menyeramkan.. sbb org kuar masuk nk besalin.. Mcm2 kes.. mlm tu mmg aku x tido, dok dgr mcm2 org masuk.. Ade yg tumpah darah, ade yg anak dh meninggal dlm perut.. huhuh.. meremang bulu roma..

Aku diberi rawatan masuk ubat asthma terus ke darah.. Memang layanan kat spital Sg Buloh sangat2 marbeles.. sume2 nurse tak kire tua muda mmg sgt baik.. tak mcm Hosp selayang.. Yang muda baik yg tua.. mulut sume tak ada insuran.. Eh. tak la sume.. tp ramai jgk la..

So esok nye aku pon dpt masuk ward 6B.. Malangnye, dua hari dok ward tu, tetiba badan aku naik bijik2 merah.. memula aku igt gatal2.. Then bila Staff Nurse tgk dia igt lak aku alah ubat.. Last2 doctor kt chiken pox!!! Aduh.. tk pasal2 kene masuk isolated room.. Sorang2 lak tu..

Disebabkan chiken pox, komplikasi yg mungkin, attack otak ngn paru2.. dan disebabkan aku asthma, so kene la tahan lagi.. uwa uwa uwa.. Ptg tu idung pulak berdarah.. Sudahhhh.. Sakit ape pulak...

Esok tu doc check, aku perlu di tahan di ward 8 hari dari hari kene chicken pox.. Sbb aku dh 37 minggu, anytime leh beranak, dan sekiranye aku bersalin dalam tempoh 7 hari ni mmg baby dlm bahaya.. akn kene komplikasi yg teruk disebabkan ciken pox..

Ya Allah ya tuhan ku macam2 dugaan.. Otak aku serabut dgn kerja ofis yg x sempat di hand over kan, exam2 dan projek yg x dpt di setelkan.. Dengan haziq kt umah.. Kesian kt Abang, kelam kabut.. Tapi apa kan daya aku..

Paling tk dpt dilupakan, sblm ciken pox keluar, aku demam mencecah hampir 40 darjah celcius, badan aku menggigil tanpa henti.. Aku btl2 x dpt kontrol.. dlm setengah jam jgk.. Ms tu mcm2 aku fikir.. sempatkah aku jumpa haziq, abang, dan org2 tersayang??

Ya Allah besar sungguh dugaan aku kali ni.. Pergerakan baby tk pernah lekang dr pengiraan aku... Aku risau, dengan asthma, chiken pox, demam, mcm2 aku risaukan baby...

Alhadulillah, pemantauan dan pengambila nebulizer secara consistent, aku nye asthma dh x attack lbh 24 jam!! mmg sgt2 ajaib dan aku rs sangat2 lege!! Alhamdulillah,, Skarang nk kuar ward hanya tunggu 8 hari dr tarikh kene ciken pox.. Ubat tok sah ckp la, besar2 dan sekali amek x kurang dr 5 biji.. Aku mkn je la.. gatal2 badan makin kurang.. Dan aku amek kesempatan siapkan test dan projek terbengkalai..

Akhirnya setelah 11 hari dok ward, aku keluar pada 24/04/2010.. Ari jumaat...
Tapi apa yg aku agak terasa dan tak kan lupa la, Adik beradik aku mama aku ade call dan datang melawat...

Mak mertua ngn pak mertua dtg pon lepas 4-5 hari.. Tapi papa ada jgk la call awal2 tu.. Tapi, adik2 ipar aku tak da sorang pon call atau sms utk bertanya khabar jauh sekali! Takpe... Aku redha! Cuma Hari2 terakhir tu ada jgk Ziyad menghantar msg di facebook.. Takpe..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news