Thursday, June 9, 2011

Dugaan Allah kpd hambaNya....

Lama betul tk update... Mcm2 nk cerita dan belaku.. First syukur sangat2 kami sekeluarga dah selamat memindahkan diri dan rumah di sri kembangan.... Ade 8 hari lg nk berulang dari sri kembangan ke kota damansara... Sedih sgt rasa....

Tapi main point nk tulis, 2 minggu lepas aku mc.. yg agak memeranjatkan, aku telah miscarriage tanpa sedar aku mengandung.. huhuhu.. Asal2nya sabtu 21/5/2011 tu aku demam panas tiba2.. menggigil2... tekak sakit yg amat... Pg la klinik.. Suhu 40.6 darjah celcius! Pastu ulcer sepenuh2 nya kt anak tekak ni ha.. ptt la perit amat nk menelan.. Alang2 jumpa doctor, aku ks tau doc aku period dh nk hampir sebulan.. Awal bulan keluar sket2.. pastu 10 hrbln keluar mcm ketulan.. lps tu dlm 5 hri lps aku asek sakit perut je.... Mcm nk terberanak... uhuhuh...

Doc kt awk pregnent kot, kite wat test kencing dulu. Aku x expect ape pon sbb dh sah2 aku period xkn ngandung lak.. x terlintas langsung.. Aleh2 pas ujian air kencing, doc panggil..

Doc : Berdasarkan ujian ni saya tak blh kt negatif ye..
Aku : Huh?? (Mulut ternganga 5 minit)... Sudahhh.....

Aku rs x lojik2.. Sebabkan sblm aku kencing td ade 2 bekas kencing jgk.. pesakit lain nye.. Aku rs dorang ni mesti tetukar air kencing ni.. So, disebabkan aku masih bleeding, sakit perut amat, demam tinggi, so doc wat surat refer ke hospital.. Bleeding ketika pregnant. Aleh2 dlm ms sesaat status aku bertukar menjadi wanita mengandung.. hahahah... Tapi mls nk g hospital mlm ni, sbb esk haziq dah la ade sukan sekolah... so aku rencanakan esk je la pg lps sukan haziq...

Tapi disebabkan perut aku sakit melampau, x dpt tgk dia bersukan.. dok je la dalam keta.. So, lps abes sukan haziq, kami tinggalkan dorang kt kepong. G hospital sg buloh... Check ujian UPT skali lg.. -ve pulops... Sbb kn perut skt melampau, kene g kt ward bersalin utk scan... Pergghhh... mmg ler spital kerajaan, selama lama lama lamaaaaa nya menunggu.. maklumla benda free kan.. kene la tunggu...

Ade jgk nk kondem2.. ko br takat singgit dgn sume2 benda tu, tk yah la ckp byk2.. Ade la makcik2 kt sini dok kondem2 kerajaan.. Aiyo... Kerajaan dh bg subsidi utk ubat-ubatan pon ko ptt bersyukur.. Cer g kt india, ubat sume kene beli sendri... Nak kt tu duit rakyat? rakyat byr income tax? bape sen la income tax korang byr tu... Hey.. org kalau tatau nk bersyukur mcm tu la.. ade saja nk di salahkan.. ehhh.. terlencong laks.. Bukan ape, ms tunggu2 kt blk bersalin  tu ade la 2 makhluk bercerita mengutuk benda2 x lojik dn related.. kalau ko x puas ati sgt, buat ape la ko tunggu lg.. g je private.. tak mampu pulak kan??? aiyooo....

So, dorang pon scan2 aku, rahim kosong.. cume sedikit bengkak belah kanan... Sbb kan nk check lbh detail, aku pon di tahan ward.. kene mkn ubat penahan sakit sbb perut masih skt... memula tu dorrang suspect cyst, gugur, cyst pecah, mengandung luar rahim... mcm2 la.. So ujian demi ujian dijalan kan utk cek dan sahkan btl2.. Akhirnya kesimpulan nya aku miscarriage dan kebetulan cyst pecah... Ptt perut skt yg amat2... Nampak nye takde rezeki la Aqilah nk jd kakak.. ihihih.. pdhal berdebar jgk kalau bebetul mengandung.. Aqilah br masuk setahun ha... ihihih...

Lps tu doctor bg cuti rehat/pantang selama 2minggu.. yahooooo.. Yahoo kemende, blk2 kene packing sbb nk pindah...

Tapi Alhamdulillah, semua dh selamat..... Cuma 2 hr ni travel dr sri kembangan ke kota damansara mmg agak letih sket.. Maklumla sblm ni berulang dr rumah ke opis x sampai 5 minit... skang punya laaaaa jauhhhh... ihihihih.. Ape pon Aku bersyukur sgt2 di ats segala rejeki yg di limpahkan oleh Nya... Dan aku yakin, tiap ape yg berlaku pasti ada hikmah nya..

Terima kasih pd sahabat dan keluarga yang memberi semangat dn support.. Terutama insan yg paling dicintai... Suami ku tersyayang... :* Alamak.. kene pantang da.. ngeh ngeh ngeh...

1 comment:

UmmiSalwa said...

Pergh..tak tau lak eima ngandung.
Rezeki,tapi redha dgn ketentuan dan ujianNya.

Cyst pecah tu macam mana?
Awe seram baca.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news