Monday, June 27, 2011

Qbeez Sdn Bhd..

Hari ni adalah hari kedua aku join Qbeez... Hari ni semakin ok.. Actually Last friday aku rasa sgt sangap... Maklumla baru first day.. Then xde PC available.. terus lak tu dapat tugasan pertama..

Senior SA kat sini bagi aku proposal bahasa melayu.. aku kene translate dlm process flow... utk JKKK kerajaan Terengganu.. Perggghhh. pocah palo nk maham an.. Pastu lak aku tersengguk2 mengantuk.. hahahah.. teringat zaman2 mengantuk kt CMG.. hihihi... Aku asek tgk jam je bile la nk balik ni..

Makanya berkenalan la aku dgn team2 ni... Memula HR kenalkan aku Kak iema.. aiseh.. iema pulops depa panggil aku.. Ade la 3-4 org yg sama blk ni tanye, eh kak iema ke? ke sebaya? aku jawab ler.. Sebaya kot.. mmg nampak gaya cm sebaya.. ahahaha.. Last2 ms lunch berkenala.. Dorang agak umur aku baye2 dorang.. aku pon tye la, baye korang umur bape? 25-26... HARHARHAR.. perasan suda... ase nk guleng2 kt jalan raya MTDC.. maklumla, dh masuk 30-an ni bila org kt umur 25-26 tu, teruja dia lbh sket... ihihihi...

Mmg first day last week aku ase buhsan sgt.. Seboleh aku cuba setkan mind aku supaya berfikiran positif... takmo effect performance lak.. Tapi, nampaknya hari ni sgt berbeda.. Dinding telah dpt dipecahkan...

Pg td kuar rumah 815pg.. ujan lebat.. jalan jem gile tk hengat... last2 aku pusing ikut jalan jauh.. ikut jusco... selit2 smpai beakang giant.. seb baik smpai opis ngam2 kol 9... Pastu, smpai2 ade 3-4 org je.. Ape lg, depa ajak minom.. ihihih.. best3... then aku pon dh ade komputer, syiok sket wat kerja... best3...

Dalam masa sama gak, ingatan aku pd CMG tk lupa... chat ngn moli.. rindunye rasa dgn sahabat2 di cmg.. Tapi nk buat macam mana, hidup tetap perlu diteruskan... Aku dgr depa kt ade 7 lg pojek nk masuk... Berharap jodoh aku panjang di sini.. dan semanagat kerja aku juga harap mencanak2.. ihihihi...

1 comment:

Mia Zahra said...

all the best pupu!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news