Tuesday, June 19, 2012

Konflik II

Kepada manusia2 itu,

Saya bekerja.

Kerja saya mmg tidak terlalu menggunakan kudrat.

Kerja saya menggunakan otak. Otak saya mampu menjana sesuatu yang beharga.

Orang bekerja menggunakan otak lebih penat dari orang bekerja menggunakan kudrat. Sebab itu mungkin gaji insan yang bekerja menggunakan otak gaji nya lbh mahal dari menggunakan kudrat.

Ye, saya agak malas buat kerja rumah. Tapi itu tak bermakna saya PEMALAS okeh???

Saya rajin bekerja. Setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan. Tak usah la nak mengkomen2 mengutuk2 saya pemalas.

Sekurang2 saya mengurangkan beban suami saya, membantu orang2 keliling saya yang memerlukan bantuan. Tak payah nk mengutuk, sedangkan diri sendiri ntah apa2. Yang penting kerja saya siap, keluarga saya x lapar.

Tak semestinya saya tidak MASAK, suami anak2 saya berlapar! Dan tak semestinya org masak hari2 tu,  suami dia 100% suka sama dia.

So, PLEASE and tolong cermin diri sblm mengata org.

Sekian, terima kasih.

Minta maaf, saya masih belum boleh melupakan serta memaafkan segala kata cacian, kejian yang kalian lemparkan kepada saya. Sekecil2 perkara cuba di ketengah dan di ungkit.

Saya manusia biasa. Saya betul2 masih belum ade kekuatan utk melupakan semua. Saya sangat sangat dan amat amat berkecil hati.

Tetapi saya bersyukur pada Nya, jika perkara ini tidak berlaku, saya akan terus terus di perbodohkan. Dan dengan berlaku nya perkara ini, saya SEDAR dan TAHU kedudukan saya pada kalian.

Assalamualaikum.


2 comments:

RIZZNA said...

hahaha...saya faham...

saya pown wanita bekerjaya, sdg sambung blajar lagi...bukan malas nak buat kerja rumah, cuma..penat skit, lagipun bukannya ada byk kerja sgt pown. tak masak bukan bermakna malas, tapi...kalau masak stakat buat berkencah pown nanti susah juga, buat penat jer...makan kat kedai baru berapa. badan tak penat.

hehehe...salam kenal. I follow U

Mar Zain said...

Hi Cinta Misteri, Salam perkenalan..

I also will follow uuu.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news