Monday, November 22, 2010

Hancur Luluh...

Tatau mcm mana nk mula tulis... Tapi mmg betul la org ckp, kalau seseorang tu kalau dia dh suka mengata dan mengutuk org, tabiat tu tk kan henti kt situ.. Awal aku kenal korang pon, mcm2 korang ngutuk org... Semua org x kena pd pandangan mata korang.. Mcm la korang perfect 100%.. Ms tu terlintas di fikiran, ish... dorang ni, tk mustahil satu hari esok aku pulak menjadi watak kutukan korang... Dh la jenis kutuk x hengaat, mcm la korang perfect sgt..

Akhirnya, benda yg aku takut tu skarang ni mmg dh terjadi.. Susah btl aku nk maafkn jenis2 ayat yg dilemparkan pd aku.. Sedih! Mmmg amat2 pedih aku rasa... Tapi apa kan daya aku? Ini adalah ujian dari Allah... Aku perlu kuatkan semanagt.. Aku tk blh la nk terlalu fikirkn..

Tp mmg gile punya kurang ajar.. Hubby pon tahap menahan marah dh tk terbendung... Dorang ni bercakap bagaikan kalian perfect.. Tk rasa apa yg kami rasa, blh la dok ngata mcm2... Pd hal, igt mak bapak korang puas ati n suka sgt ke keadaan korang skarang? Dorang x ckp dpn korang je.. Telinga ni je menahan dgr semua keluh kesah tu.... Yelah, dpn aku org tua ckp x puas ati psl korang, tp dpn korng, aku tau sebalik nya.. Tapi aku x amek port sgt pon.. Sbb aku tau biasala perasaan org tua ni mmg mudah tersinggng n mungkin x puas ati.. Tapi bila part korang, korang pon sama naik pulak nk mengata.. Aduhhh.. sakit siot.. Btl2 mkn dalam.. Dan sukar utk aku maaf kan!!

Lepas tu kemain becakap.. Macam bagus gile... Hello.. kami tk ingat kt orang tua langsung ke???? Aduhhhh.... Lain la kalau langung x blk n x igt, x bertelifon, langsung x bertanya khabar????? Aku btl2 sakit hati la... Korang tak rasa lg.. KOrang akn ke depan jgk... Aku berani potong jari la, org kalau dok mengata kehiduan org lain, tp korang tu sendiri pon tak kemana2 pon lg, memang hidup korang akn beganda2 lg lbh susah dn rumit dari org yg korang nk mengata ni!!!! tak payah nk ckp lelebih2!!!! P keluar cr kerja dulu, cr duit sendiri dulu, br la korang nk melalak nk mengata org.. makn pon kene tanggung lg, ati hati nk mengondem org.. WTF???

Kalau org tua nk mengata tu aku terima jerk.. Dia org tua.. dia ada hak.. Cuma agak terkilan jgk la jenis2 ayat yg dikeluarkan tu btl2 buat hati aku hancur luluh bekecai.. Tatau dh nk ckp apa lg... Tp aku bukan jenis manusia yg akn berbalas dendam.. Ye, sy bukan jenis pendendam mcm korang... saya dan suami akn berusaha lbh lg utk membuktikan kami bukan seperti kata2 yg dilemparkan.. Cuma buat masa sekarang ni, naseb masih blm menyebelahi kami.. itu sahaja.. Aku bersyukur, mama aku amat2 memahami bagaimana perit nya aku skarang, hutang keliling pinggang... Gaji hanya cukop2 tiap bulan byr utang.. Org tatau..

Yg aku terkilan tu, kerana satu benda kalau dia nk kecil ati, takkan la nk padam kan lain2 kebaikan kami?... takkn la x ade sekelumit pon?... mmg sakit la... Even dh 2-3 hari berlalu, smpai hr ni aku masih x dpt lupa kan...

Dgn jenis2 ayat budak2 ni tulis... Asalnya x ade kene mengena dlm cerita, lps tu bila dh lain mcm je aku baca blk ayat2 yg ditulis, mmg purposely nk bg kt kami.. Takpe.. satu aku nk ckp, dunia ni bulat, korang akn kedepan... Korang akn rs semua tu. Kalau korang rs la.. Tp kalau mcm ni la punye perangai slalu tuhan x bg keindahan yg org lain rasa.. Keindahan memulakakan sesuatu bermula dari zero... Setapak demi setapak kami melangkah kehadapan memperbaiki hidup... Aku yakin, kami akn dpt apa yg kami mahukan.. Apa kami mahukan??? Membantu keduaa org tua dan keluarga... Yang penting, dengan tindakan okay??? Bukan ckp je pompang pompang... tp mmg btl2 mcm tin kosong jerk...

Ape pon, biar lah masa akn merawat luka ni...

1 comment:

Tok Janggut said...

Inilah kehidupan... Kita terima dan terus bertindak.. InsyaAllah.. Tindakan kita akan dirahmati Allah.. Kita teruskan niat kita membantu ibu dan ayah kita... Jangan kita putus asa dan kita terus bertindak dari hanya pandai berkata-kata tapi habok pon tarak... dunia ini masih luas untuk mereka... BELUM masa diorang lagi, itu yang mereka gagah berkata-kata... Abang akan ignore dorang dan memaafkan orang yang mengata diri kamu dan diri abang (kut kalau dia bagus dari kita takper la ni diri pon masih tahap tu gak)..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news