Thursday, October 7, 2010

KELAB WAWASAN - Memperkasa Bangsa, Menjunjung Agama, Menjulang Negara...

Tetiba ase rindu ngn kelab WAWASAN semasa di UNITAR.. Aku selaku Timbalan Presiden 1 kelab.. Masa tu aktif sangat buat program.. Bwk budak2 UNITAR ke program2 secara percuma.. Tahun terakhir ke Sarawak.. Best tak hengat...

Asal penubuhan kelab WAWASAN ni kt UNITAR sgt byk mendapat tentangan.. Asal dr MPP bernama Iqbal. Dia ni pemuda PAS, dia kt WAWASAN ni bwk politik ke kampus.. Sbb WAWASAN ni NGO yang dibiayai oleh UMNO.. HEk elleh terok btl depa ni.. dari presiden sampai la ke professor.. tentangan habes habes2an.. Pembentangan dan proposal demi proposal diusul kan.. Yang seingat aku time tu aku, labu, dan nizam...

Mmg byk program kami dpt sponsor dari WAWASAN pusat.. Tak salah pon.. demi student2 UNITAR.. bukan kami nk mengajak dorang ni berpolotik pon... Kami tetap aktif dn ikut program WAWASAN pusat. Kami menjadi fasilitator utk program2 kecemerlangan utk pelajar2 sekolah dia selangor.. Labu ler orang yg mengheret aku utk aktif program2 mcm ni.. Dek kerana mmg kena dgn jiwa aku, aku perjuangkan.. Sehinggalah tertubuh nya KELAB WAWASAN UNITAR.. Presiden Labu, aku timbalan2 dan nizam timbalan 2... Dan jugak sahabat2 PIONEER yang lain.. Izan, Nani, Kak Zinatul Asyikin, Ikin, Shu, Haiza,

Setiap tahun kami akn anjurkan STD... Sukarelawan Turun Desa... First program kami ke Pulau carey... Best gila.. Kami ditempat kan di satu2 nya kampung melayu yg ada di pulau carey... Takde elektrik.. Prohram perlu tamat sblm 10.. kalau tk mmg bergemerlpan la satu kampung.. Dan di situ la pertama kali menangguk ikan di laut.. Gambar program kami masuk akhbar.. tatau la aku simpan lg ke tak.. kalau ade nanti akn diupload..

STD ke dua diadakan di Pekan Pahang.. Dapat budget dari Najib, our beloved PM.. masa tu dia Menteri Pertahanan.. Sebab nk naik jd TPM ms tu.. Kami diberi peluang buat kt kampung dia... Ms mlm penyerahan sponsor, kami dijemput makan malam dirumah nye.. Ade lg gambar tersebut disimpan.. Aku amek gambar dgn DSNajib sambil PEACE di jari.. hihihihih... seronok sgt... PEACE NO WAR!!

STD ke 3 di Kg Mang sarawakkkk... The BEST EVER program... Aku jd penasihat program masa tu.. mmg syiok x hengat bebenor... Sampai lani aku dan hubungan keluarga angkat sarawak x pernah putus.. BEST sgt...

Itu la dia zaman2 kegemilangan dan keaktifan aku.. Dan dek kerana Kelab WAWASAN la aku mengenali insan yang amat amat amat dicintai.. a.k.a Mr Janggoatsss.. Ahakss....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news