Wednesday, October 27, 2010

Kerja yang tak mungkin akan abes

Kerja yang smakin bertimbun.. Tapi masalahnya bukan dorang hargai pon kalau kerja btl2.. tapi tk blh jgk kerja x betul.. kite dibayar untuk bekerja.. Nanti duit tu jadi darah daging kan..

Tp tak tahu la cemana nk bgtau boss.. Aku kerja segala kerja dia bg aku bisa laksanakan.. Biar pon jobscope melebihi dari position aku. Tapi dorang ni pulak mmg take for granted.. kalau tk bgtau igt kite puas ati je la kan... Tapi ape kan daya aku...

Cerita sedih yg telah membuat aku rasa btl2 down.. Aku ade mintak lecturer kt uitm merbok... memula kawan kt nk tolong.. ye ye.. sehingga aku btl2 beharap.. aleh2 td dia call.. dia kt dorang nk degree 3.0!!! Ape kejadahnye???? Aku kan dh ade master + pengalaman kerja!!!!!! Arrgghhh.. Kalau mcm tu mmg smpai bebila pon la aku x kn dapat!! Mmmg sampai ketua pon x dpt.. kalau ade Phd pon masih tgk degree nye result ape hal????? Aduhhhh!! Sakit nye hati... remuk redam(Ade ke pekataan ni)!

Tapi, bila duduk blk befikir semula dgn tenang dan waras, aku menerima semua ni dgn seadanya.. Aku yakin setiap ape yg berlaku pastti ada hikmahnya.. Allah telah aturkan semua ni.. Pasti bersebab... Alhamdulillah... Aku masih mempunyai byk peluang lain...

Mungkin kalau dpt, ade byk benda2 yg kene fikir.. Aku yakin.. pasti ada yg lbh baik untuk aku di masa hadapan....

Hari ni x stay up/bgn tgh mlm wat kerja opis... setelah 2 hari mcm tu.. aku mmg btl2 x larat.. Igt nk stay up ngn abah haziq, leh borak2.. yelah 2 mlm ni pas masak je aku terus hanyut tido.. Tp abah haziq g NSK beli air nk meniaga esok.. Last2, tunggu nye tunggu, slamatt......ZZZzzzZzZzzzzz bersama haziq dan aqilah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news