Haziq dan Aqilah..
Dedua pertama hati ibu yang bijaksana..
Ibu sangat menyayangi kalian berdua..
Kalian yang memberi ibu kekuatan untuk meredah segala keperitan...
Abah Aqilah dan Haziq,
Insan yang sentiasa di sisi ibu di kala ibu susah dan senang..
Sentiasa memberi ibu semangat dan juga kekuatan...
Ibu sangat menyayangi dan menyintainya..
Dia mengajar ibu mengenal erti kebahagiaan..
Tanpa ketiga-tiga insan istimewa ini di dunia, takkan ku sekuat ini..
Salam sayang buat semua..
Tuesday, November 2, 2010
Software Developer VS System Analyst
Mane lagi senang? Dua2 perlu mempunya logic thinking yg tinggi.. Dedua perlukan otak bila bekerja.. Otak perlu sentiasa berjalan untuk mencari jalan penyelesaian... Cuma, solution untuk software developer diterjemahkan dlm bentuk coding, dalam syntax berbeza daripada perkataan dan percakapan harian... Tak kesah la language tu JAVA ke, C++ ke, .Net ke..
System Analyst jgk perlu mempunyai logik thinking yang tinggi dan menguasai business flow dlm bidang2 tertentu.. Sekira nye system dibuat untuk stor, maka perlu master dlm tatacara pengurusan stor, sekiranya berkaitan insuran, maka perlu memahirkan diri dlm bidang tersebut.. Cuma, kelogikkan tersebut diterjemahkan di atas sekeping kertas untuk difahami user dan jgk developer... Tanggung jawab lbh besar, sbb kene fikirkan setiap sudut yang ada untuk keseluruhan system supaya mengikut requirement yg telah dipersetujui...
Jadi kesimpulan nye dedua benda yg memening kan kepala.. patut la rambut aku maken hari makin byk gugur nya... huhuhuh... Aku lah system analyst, aku lah jua software developer.. Tapi aku dh awl2 hint kt bosss, system PERKESO ni aku buat documentation je.. Aku x mo wat developement.. Lg pon wat documentation ni leh mengimprovekan aku nye english, grammer n vocab. Hehehehe..
Semoga projek perkeso ni sukses jgk seperti Integration dgn eP. Amin...
System Analyst jgk perlu mempunyai logik thinking yang tinggi dan menguasai business flow dlm bidang2 tertentu.. Sekira nye system dibuat untuk stor, maka perlu master dlm tatacara pengurusan stor, sekiranya berkaitan insuran, maka perlu memahirkan diri dlm bidang tersebut.. Cuma, kelogikkan tersebut diterjemahkan di atas sekeping kertas untuk difahami user dan jgk developer... Tanggung jawab lbh besar, sbb kene fikirkan setiap sudut yang ada untuk keseluruhan system supaya mengikut requirement yg telah dipersetujui...
Jadi kesimpulan nye dedua benda yg memening kan kepala.. patut la rambut aku maken hari makin byk gugur nya... huhuhuh... Aku lah system analyst, aku lah jua software developer.. Tapi aku dh awl2 hint kt bosss, system PERKESO ni aku buat documentation je.. Aku x mo wat developement.. Lg pon wat documentation ni leh mengimprovekan aku nye english, grammer n vocab. Hehehehe..
Semoga projek perkeso ni sukses jgk seperti Integration dgn eP. Amin...
Monday, November 1, 2010
SRS in Progresssss
Pg tadi dh email ke boss URS yang dh di touch up segala perubahan ari jumaat aritu... Lega.. Masa untuk mengambil mood wat SRS pulak... kritikal part... URS is high level design.. SRS ni la akn di dietailkan se detail2 nya... Lom dpt momentam yg sepatutnya ha.. Dah la mengantuk tahap dewa...
Paling kritikal nk design database dulu.. Disebabkan system ni yg pada awal nya konon2 nk develop sesimple2 system dah jadi sekomplex2nya.. Sebab apa? Sebab dia menggabung kan existing function yang ade dlm IHIS, CPS, BMS.. Maka insyaAllah akn wujud la PIMS. Aku awal2 dh hint Chew, Aku xmo jd developer. Aku tak mo commit dh.. leh gitu?? Tp mmg x larat dh rs.. kot kerja sendiri berhempas pulas gini sure dh kaya raya.. Rege system2 yg aku n team buat sebelum ni bukan murah2.. Paling mahal 15M!!! Perghghhh.. staff dpt?? ciput je..
eP pojek sblm ni dlm 1M, perkeso ni tk sure.. masa sblm final draft UAT aritu, 200k++ tp itu utk sesimple2 system konon nya.. Skang ni dh mcm2 user ni mintak ni..
Ape pon gaji aku ttp byk tu jgk.. yg best bos2 besar!!! bengang gak la.. Tapi bila dtg kebengangan tu cpt2 tune otak aku.. Biasala tu makan gaji kan...
Tetiba teringat kt abah haziq.. RIndu lak.. Pg td aku bangun2 abah tgh gorang ayam ngn nugget utk hari kanak2 kt sekolah.. tahun lps aku tolong gorengkan.. Sbb tk nk pujuk aku abah haziq sanggup buat sendiri.. :( Aku pon bgn siap kn dulu pending2 kerja.. Then mengofferkan diri ade ape2 tk yg aku leh tlg?.. Pastu abah haziq pon terus mendepang kn tgn.. :( Aku yg sensitif ni ape lg, menjurai2 la air mata tu... Skanrang br nk pujuk.. Smalam aku tido ngn mata bengkak2.. :(
Aku mmg sensitif sgt.. Terutama dgn org yg paling aku sayang.. Sbb aku harap sesuatu, tp tk jadi.. Huhuhu.. maklumla aku kan kurang kasih sayang.. Dgn Abah haziq je la aku rasa btl2 rs diri ni btl2 disayangi.. Tapi kadang2 bila dia marah2, mula la air mata ni nk tegebeh2.. terus la fikiran ni fikir yg bukan2.. Dia dh tk sayang aku lg ke?...
Abang,
Terima kasih kerana hadir dlm hidup ayang..
Abang segala2nya bg ayang..
Abang satu-satunya insan tempat ayang bermanja dan berteduh...
Ayang tak pernah merasai semua ni..
Kehadiran kedua cahaya mata kita benar2 menjadi pelengkap keluarga kita..
Namun ayang tahu,
Terlalu banyak kecacatan dan kelemahan dlm diri ini..
Ayang tak perfect..
Apa pun, Ape yg ayg tahu, Kasih sayang ayang pd abang tk pernah berbelah bahagi..
Terima kasih kerana sentiasa berada di sisi ..
Paling kritikal nk design database dulu.. Disebabkan system ni yg pada awal nya konon2 nk develop sesimple2 system dah jadi sekomplex2nya.. Sebab apa? Sebab dia menggabung kan existing function yang ade dlm IHIS, CPS, BMS.. Maka insyaAllah akn wujud la PIMS. Aku awal2 dh hint Chew, Aku xmo jd developer. Aku tak mo commit dh.. leh gitu?? Tp mmg x larat dh rs.. kot kerja sendiri berhempas pulas gini sure dh kaya raya.. Rege system2 yg aku n team buat sebelum ni bukan murah2.. Paling mahal 15M!!! Perghghhh.. staff dpt?? ciput je..
eP pojek sblm ni dlm 1M, perkeso ni tk sure.. masa sblm final draft UAT aritu, 200k++ tp itu utk sesimple2 system konon nya.. Skang ni dh mcm2 user ni mintak ni..
Ape pon gaji aku ttp byk tu jgk.. yg best bos2 besar!!! bengang gak la.. Tapi bila dtg kebengangan tu cpt2 tune otak aku.. Biasala tu makan gaji kan...
Tetiba teringat kt abah haziq.. RIndu lak.. Pg td aku bangun2 abah tgh gorang ayam ngn nugget utk hari kanak2 kt sekolah.. tahun lps aku tolong gorengkan.. Sbb tk nk pujuk aku abah haziq sanggup buat sendiri.. :( Aku pon bgn siap kn dulu pending2 kerja.. Then mengofferkan diri ade ape2 tk yg aku leh tlg?.. Pastu abah haziq pon terus mendepang kn tgn.. :( Aku yg sensitif ni ape lg, menjurai2 la air mata tu... Skanrang br nk pujuk.. Smalam aku tido ngn mata bengkak2.. :(
Aku mmg sensitif sgt.. Terutama dgn org yg paling aku sayang.. Sbb aku harap sesuatu, tp tk jadi.. Huhuhu.. maklumla aku kan kurang kasih sayang.. Dgn Abah haziq je la aku rasa btl2 rs diri ni btl2 disayangi.. Tapi kadang2 bila dia marah2, mula la air mata ni nk tegebeh2.. terus la fikiran ni fikir yg bukan2.. Dia dh tk sayang aku lg ke?...
Abang,
Terima kasih kerana hadir dlm hidup ayang..
Abang segala2nya bg ayang..
Abang satu-satunya insan tempat ayang bermanja dan berteduh...
Ayang tak pernah merasai semua ni..
Kehadiran kedua cahaya mata kita benar2 menjadi pelengkap keluarga kita..
Namun ayang tahu,
Terlalu banyak kecacatan dan kelemahan dlm diri ini..
Ayang tak perfect..
Apa pun, Ape yg ayg tahu, Kasih sayang ayang pd abang tk pernah berbelah bahagi..
Terima kasih kerana sentiasa berada di sisi ..
How to improve your grammer?
Jumaat lepas x sempat update blog... Dah la meeting start 830pg.. bila start kol 9, aku slalu jerk smpai perkeso kol 820.. So jumaat tu keluar waktu yg sama.. Skali jumaat ritu Jem teruk gile babas!!!! Sbb ujan pg tu!!!!!! Uwaaaaaaaaaaaaa.... Semua committee meeting tunggu aku.. yela.. dh yg mempresentkan diri tu aku... Aduh!! Cemana aku nk buat.. kalau la keta tu leh terbang kan...
Masuk2 blk meeting sume pandang, aiseh.. mintak mangap lah ye.. Then lepas present Pn azlyna tegur grammer2 aku dlm documentation.. Yelah, dh la suh aku buat dlm ms sehari dua tu.. Blk lmbt, kt umah wat keje lg... So mana la aku yg slalu mkn belacan ni nk perfect english grammer aku dlm documentation tu. SPM pon english aku 7!! Ahahahaha... Ape ke jadahnye kan???? Aku pon tatau sbb ape dpt 7.. aku rs aku ni tk la bodoh sgt.. perasaan aku je la.. tp hakikat nya itu lah dia.. 7!
Pn Azlyna tu mmg speaking LONdon.. ckp mmg x de cacat cela pon.. So, how? How to improve my english n grammer? Wah... do i need to type in English in this blog? Why not? If its one of the medium to improve myself? wakakakakka.. janggal e lak ai den.. slalu nulih laju yo tangan haaa... Kok kono nulih bahaso omputih, otak pon kono pk, vocab apo lak nak guno ha.. mardhiah... mardhiah.. Takpo la den usoho kan solang soli nulih dlm bahaso omputih..
Sabtu abah haziq ade aktiviti kt sekolah, kol 11 kuar rumah gi jemput cik yus.. kami kuar g beli barang anak sal.. Tgh ari ade besday party aleesya, cukop setahun.. Besar dh la anak dara si suraj ni.. Kenal dulu suraj ni umo 22.. skang dh ade anak dara dh haaa...
Pas besday parti anak sal, shoot ke puncak alam.. celebrate besday mama.. Sian mama.. Walau mama x penah tunjuk kesedihan dia tanpa insan bernama suami di sisi, aku blh rasakan.. even aku yg kawen 4-5 tahun ni pon kalau gaduh x kena pujuk rs sedih amat2, ini kan pulak mama yg dh 30 thn lbh melayari bahtera, karam di tengah jalan.. Mama mmg seorang insan yg tabah.. Aku berani kerat jari, ayah akan menyesal!!! Dek kerana betina muda tu, dia lupakan semua kesusahan hidup dia alami dgn mama.. Tp slh ayah kah kalau dia pon terkena buatan? Ntah laaa.... Buatan atau dibuat2?...
Ape pon aku tk sabar melihat kesudahan hidup ayah aku bersama isteri muda dia dan anak yg baru lahir sehari lepas besday haziq.. anak perempuan lak tu!!!! Perghh.. nak nye lak muka aku!! ahahahaha.. yelah org kt muka aku ni byk muka ayah, padan muka betina tu.. Ape2 lah labu..
Ntah la.. seperit mana kesusahan dan kehidupan aku, itu bukan alasan utk aku berputus harap.. anak2 segala2nya.. anak2 pembakar semangat, di samping suami..
Masuk2 blk meeting sume pandang, aiseh.. mintak mangap lah ye.. Then lepas present Pn azlyna tegur grammer2 aku dlm documentation.. Yelah, dh la suh aku buat dlm ms sehari dua tu.. Blk lmbt, kt umah wat keje lg... So mana la aku yg slalu mkn belacan ni nk perfect english grammer aku dlm documentation tu. SPM pon english aku 7!! Ahahahaha... Ape ke jadahnye kan???? Aku pon tatau sbb ape dpt 7.. aku rs aku ni tk la bodoh sgt.. perasaan aku je la.. tp hakikat nya itu lah dia.. 7!
Pn Azlyna tu mmg speaking LONdon.. ckp mmg x de cacat cela pon.. So, how? How to improve my english n grammer? Wah... do i need to type in English in this blog? Why not? If its one of the medium to improve myself? wakakakakka.. janggal e lak ai den.. slalu nulih laju yo tangan haaa... Kok kono nulih bahaso omputih, otak pon kono pk, vocab apo lak nak guno ha.. mardhiah... mardhiah.. Takpo la den usoho kan solang soli nulih dlm bahaso omputih..
Sabtu abah haziq ade aktiviti kt sekolah, kol 11 kuar rumah gi jemput cik yus.. kami kuar g beli barang anak sal.. Tgh ari ade besday party aleesya, cukop setahun.. Besar dh la anak dara si suraj ni.. Kenal dulu suraj ni umo 22.. skang dh ade anak dara dh haaa...
Pas besday parti anak sal, shoot ke puncak alam.. celebrate besday mama.. Sian mama.. Walau mama x penah tunjuk kesedihan dia tanpa insan bernama suami di sisi, aku blh rasakan.. even aku yg kawen 4-5 tahun ni pon kalau gaduh x kena pujuk rs sedih amat2, ini kan pulak mama yg dh 30 thn lbh melayari bahtera, karam di tengah jalan.. Mama mmg seorang insan yg tabah.. Aku berani kerat jari, ayah akan menyesal!!! Dek kerana betina muda tu, dia lupakan semua kesusahan hidup dia alami dgn mama.. Tp slh ayah kah kalau dia pon terkena buatan? Ntah laaa.... Buatan atau dibuat2?...
Ape pon aku tk sabar melihat kesudahan hidup ayah aku bersama isteri muda dia dan anak yg baru lahir sehari lepas besday haziq.. anak perempuan lak tu!!!! Perghh.. nak nye lak muka aku!! ahahahaha.. yelah org kt muka aku ni byk muka ayah, padan muka betina tu.. Ape2 lah labu..
Ntah la.. seperit mana kesusahan dan kehidupan aku, itu bukan alasan utk aku berputus harap.. anak2 segala2nya.. anak2 pembakar semangat, di samping suami..
Rasa sangat kecewa....
Bila selalunya kita akn rasa kecewa? Selalunya kekecewaan itu berlaku bila kite terlalu mengharapkan sesuatu... Terlalu amat mengharapkan sesuatu.. Maka sekiranya benda yang diharapkan itu tdk berlaku kite akn amat amt amat amat kecewa... Kekecewaan yang aku sendiri hadapi? ade yg penting, ade yang berat, ade yg ringan, ade yang biasa2 aje, ade yang sederhana...
Antara benda2 yang pernah mengecewakan atau boleh mengecewakan aku :
1. Mungkin niat asal sekadar nk menguji n nk bermanja, tetapi di salah ertikan. Bukan pujukan yang dapat, ungkitan segala benda diterima.. Remuk btl hati ni.. Tatau dah nak kata apa.. nangis pon org bukan kesah.. lg mcm2 kata2 dilemparkan... Mujurlah ada insan yg merasai dan memahami betapa terluka nya aku.. Tgh aku nangis insan itu memeluk ku sambil ckp "ibu, jgn la nangis.. Haziq sayang ibu...." Dia peluk erat belakang aku.. Betapa indah nya lahir anak secerdik dan sepintar haziq.. "Ibu pon sayangkan haziq sayang.. Ibu nangis sbb ibu skt perut..."
2. Kecewa sgt dengan lelaki bernama MD ZAIN SILONG. Aik... mcm biasa dengar je kan.. Mane tk biasa dgr nya, setiap mana nama aku ditulis, nama tu pasti ada... Insan ni byk jgk la bg aku teguran, pengajaran... Walau masa zaman kanak2 dn remaja aku agak pahit sbb insan ni, tp dia ttp penyumbang besar dalam terbentuknya kromosom XX sewaktu percantuman benih utk nk lahirkan insan nama MARDHIAH HAYATI. Dia ni mmg garang dgn aku. Walau aku satu2nya XX. 2 Adik aku yg XY tu sangat di sayangi dan dimanjakan... Dr seawal umur aku 5 tahun, tali pinggang tu mmg biasa je kawan2 ngn aku kalau aku ngn XY sorang lg bergaduh. Sampai la aku besar, remaja, dewasa.. Semua apa yg berlaku aku tk pernah padam dr kotak fikiran aku.. Skarang dia ni dh tak ada ikatan dgn Mama aku, tp darah dia tetap mengalir dlm darah aku... Aku kecewa sbb ank2 aku tk pernah kenal siapa MD Zain ni. Dgr cerita anak yg br lahir hasil perkahwinan dia dgn betina yg mmg sengaja meruntuh kan masjib Mama aku mendapat anak XX jgk. Hahaha... Padan muka jgk la.. Elok2 thn depan pencen, kene la keluar keje jgk... Maklumla nk bg anak kecik ngn bini muda makan kan..
3. Benda yang aku rs sgt2 kecewa, 2 tahun aku set kt mind aku, aku nk sambung Master sbb nk jd lecturer kt uitm.. mungkin salah aku sbb kalau nk jd lecturer x semestinya kt uitm kan????? Tapi aku mmg dh terset kt pale hotak aku tu mcm tu... Mmg silap aku. Bila mana akudah abes, dan aku mohon, disebab kan pointer degree aku x smpai 3.0, maka, walau aku sambung Phd pon, sampai aku mati pon aku xkn dpt terpilih pon??? Bayangkan cemana perasaan ni? Hancur! Luluh!!! Ase 2 thn ni tonggang tebalik mcm hape.. Aku kerja, ister, ibu, dalam masa yg sama aku belajar... Aihhh.. macam mimpi je aku dpt abeskan dgn pointer 3.33.... Tapi, ase cam sia2 je... aku btl2 kecewaaaaaaaaaaaaaa.............
4. Kerja berhempas pulas.. tanpa mengira waktu.... Blk lambat, kerja xtra time kat umah.. Tapi kenaikan? Kosong! Nothing!!!! Biasa la kan makan gaji.. Tapi aku rs sgt teraniaya la!
5. Aku kecewa sbb walau aku dh abes belajar, aku masih kurang mampu menguruskan rumah 100%. Bila masa aku nk kemas kan.. Bila ade waktu itu la waktu untuk aku rs nk rehat.. Nak kt cam tongkang pecah tu x la kot.. Tp aku tatau la nk kt... Blk kerja masak, lepas masak makan, dh penat...
6. Kecewa dengan hidup? Takkk.. kekuatan aku sekarang hanyalah Haziq dan Aqilah. 2 insan ni benar2 memberi aku kekuatan untuk teruskan jgk hidup ni walau aku rasa kadan2 hampir berputus asa dengan semua benda... Abah Haziq? Dia insan yg byk bekorban dan memberi semangat pd aku.... Tapi aku pon ade bekorban jgk... Dlm perkahwinanan, pengorbanan tu bukan dr sebelah pihak je...
Tapi kadang2 aku rasa dia macam x syg kt aku, sbb dia slalu je nak marah2... Smalam g NSK ms panggil aku, dia men jentik2 je.. Aku btl2 terasa.. Aku bkn budak sekolah dia???? Sejak2 jd cikgu displin ni, ngn anak2 dan isteri pon nk garang2... Aku terasa je.. salah ke isteri terasa.. Aleh2 soalan dilemparkan.. Ntah la.. sedih sgt2.. Dalam pada aku tiada siapa2 lg dlm dunia ni nk bermanja, aku benar2 rasa sedih bila dia marah dan meninggi suara pada aku... For the rest of my life...
Aku bukan insan sempurna..
Aku terlalu byk kekurangan dan kecacatan...
Namun aku mendambakan kebahagiaan...
Aku akn sentiasa mencuba yang terbaik untuk memperbaiki diri...
Aku bekerja keras demi keluarga dan anak2..
Walau kadang2 aku rasa sgt penat dan letih..
Apa lagi yang patut aku lakukan untuk mengubat segala kekecewaan?...
Antara benda2 yang pernah mengecewakan atau boleh mengecewakan aku :
1. Mungkin niat asal sekadar nk menguji n nk bermanja, tetapi di salah ertikan. Bukan pujukan yang dapat, ungkitan segala benda diterima.. Remuk btl hati ni.. Tatau dah nak kata apa.. nangis pon org bukan kesah.. lg mcm2 kata2 dilemparkan... Mujurlah ada insan yg merasai dan memahami betapa terluka nya aku.. Tgh aku nangis insan itu memeluk ku sambil ckp "ibu, jgn la nangis.. Haziq sayang ibu...." Dia peluk erat belakang aku.. Betapa indah nya lahir anak secerdik dan sepintar haziq.. "Ibu pon sayangkan haziq sayang.. Ibu nangis sbb ibu skt perut..."
2. Kecewa sgt dengan lelaki bernama MD ZAIN SILONG. Aik... mcm biasa dengar je kan.. Mane tk biasa dgr nya, setiap mana nama aku ditulis, nama tu pasti ada... Insan ni byk jgk la bg aku teguran, pengajaran... Walau masa zaman kanak2 dn remaja aku agak pahit sbb insan ni, tp dia ttp penyumbang besar dalam terbentuknya kromosom XX sewaktu percantuman benih utk nk lahirkan insan nama MARDHIAH HAYATI. Dia ni mmg garang dgn aku. Walau aku satu2nya XX. 2 Adik aku yg XY tu sangat di sayangi dan dimanjakan... Dr seawal umur aku 5 tahun, tali pinggang tu mmg biasa je kawan2 ngn aku kalau aku ngn XY sorang lg bergaduh. Sampai la aku besar, remaja, dewasa.. Semua apa yg berlaku aku tk pernah padam dr kotak fikiran aku.. Skarang dia ni dh tak ada ikatan dgn Mama aku, tp darah dia tetap mengalir dlm darah aku... Aku kecewa sbb ank2 aku tk pernah kenal siapa MD Zain ni. Dgr cerita anak yg br lahir hasil perkahwinan dia dgn betina yg mmg sengaja meruntuh kan masjib Mama aku mendapat anak XX jgk. Hahaha... Padan muka jgk la.. Elok2 thn depan pencen, kene la keluar keje jgk... Maklumla nk bg anak kecik ngn bini muda makan kan..
3. Benda yang aku rs sgt2 kecewa, 2 tahun aku set kt mind aku, aku nk sambung Master sbb nk jd lecturer kt uitm.. mungkin salah aku sbb kalau nk jd lecturer x semestinya kt uitm kan????? Tapi aku mmg dh terset kt pale hotak aku tu mcm tu... Mmg silap aku. Bila mana akudah abes, dan aku mohon, disebab kan pointer degree aku x smpai 3.0, maka, walau aku sambung Phd pon, sampai aku mati pon aku xkn dpt terpilih pon??? Bayangkan cemana perasaan ni? Hancur! Luluh!!! Ase 2 thn ni tonggang tebalik mcm hape.. Aku kerja, ister, ibu, dalam masa yg sama aku belajar... Aihhh.. macam mimpi je aku dpt abeskan dgn pointer 3.33.... Tapi, ase cam sia2 je... aku btl2 kecewaaaaaaaaaaaaaa.............
4. Kerja berhempas pulas.. tanpa mengira waktu.... Blk lambat, kerja xtra time kat umah.. Tapi kenaikan? Kosong! Nothing!!!! Biasa la kan makan gaji.. Tapi aku rs sgt teraniaya la!
5. Aku kecewa sbb walau aku dh abes belajar, aku masih kurang mampu menguruskan rumah 100%. Bila masa aku nk kemas kan.. Bila ade waktu itu la waktu untuk aku rs nk rehat.. Nak kt cam tongkang pecah tu x la kot.. Tp aku tatau la nk kt... Blk kerja masak, lepas masak makan, dh penat...
6. Kecewa dengan hidup? Takkk.. kekuatan aku sekarang hanyalah Haziq dan Aqilah. 2 insan ni benar2 memberi aku kekuatan untuk teruskan jgk hidup ni walau aku rasa kadan2 hampir berputus asa dengan semua benda... Abah Haziq? Dia insan yg byk bekorban dan memberi semangat pd aku.... Tapi aku pon ade bekorban jgk... Dlm perkahwinanan, pengorbanan tu bukan dr sebelah pihak je...
Tapi kadang2 aku rasa dia macam x syg kt aku, sbb dia slalu je nak marah2... Smalam g NSK ms panggil aku, dia men jentik2 je.. Aku btl2 terasa.. Aku bkn budak sekolah dia???? Sejak2 jd cikgu displin ni, ngn anak2 dan isteri pon nk garang2... Aku terasa je.. salah ke isteri terasa.. Aleh2 soalan dilemparkan.. Ntah la.. sedih sgt2.. Dalam pada aku tiada siapa2 lg dlm dunia ni nk bermanja, aku benar2 rasa sedih bila dia marah dan meninggi suara pada aku... For the rest of my life...
Aku bukan insan sempurna..
Aku terlalu byk kekurangan dan kecacatan...
Namun aku mendambakan kebahagiaan...
Aku akn sentiasa mencuba yang terbaik untuk memperbaiki diri...
Aku bekerja keras demi keluarga dan anak2..
Walau kadang2 aku rasa sgt penat dan letih..
Apa lagi yang patut aku lakukan untuk mengubat segala kekecewaan?...
Thursday, October 28, 2010
Seperti malam2 sebelum...
Seperti mlm sebelum2 ni.. aku perlu menyiapkan document... Esok final review FRD.. Aduh.. nak tak nak kene siapkan... Aku btl2 penat rasa... Ikutkan tak kuat nk hadapi semua ni.. Aku bersyukur sgt abah haziq sgt memberi sokongan..
Blk smalam haziq dan Aqilah dh tido.. :( Maaf kan ibu, anak2 ibu... ni ntah kali yg keberapa ibu balik kalian dh tetido.. uhuhuhu..
Ape pon, satu lg sebab aku kene siapkn sbb ujung bln sebelas aku cuti 2 minggu!!!! Yahooooo!!! Cuti dah approve.. dorang tk leh cancelkan! Yahoooooooooooooo...
Tak sabar nk abeskan masa sepuas-puasnya dgn abah haziq, haziq dan aqilah.. Maklumla abah haziq pon cuti sekolah kan!!! YEaaahhhhh!!!
Lg satu yg buat aku berdebar, lps document ni aku perlu assist developer utk menrealisasikan system ni... Aritu Pn. Azlyna (Head IT Division Pharmaniaga) g ckp ngn user, pembelian barang PERKESO ngn Pharmaniaga blh start November, cuma system ni Mardhiah je dpt menrealisasikan imiginasi kita semua... What??? Besar tk agak2 tanggung jawab tu? Hallamakkk... Nak tegebeh rasa bahu ni ha..
Ape pon, aku akan buat yg mana terbaik dan terdaya... Aku juga doakan semua ni akn berjalan dgn lancar... By January UAT sign off dan implement kt PIlot site.. March roll out satu Malaysiaaa..... hua hua hua... Gud luck ler kt diri sendiri dan working committee yg lain yerrr...
Blk smalam haziq dan Aqilah dh tido.. :( Maaf kan ibu, anak2 ibu... ni ntah kali yg keberapa ibu balik kalian dh tetido.. uhuhuhu..
Ape pon, satu lg sebab aku kene siapkn sbb ujung bln sebelas aku cuti 2 minggu!!!! Yahooooo!!! Cuti dah approve.. dorang tk leh cancelkan! Yahoooooooooooooo...
Tak sabar nk abeskan masa sepuas-puasnya dgn abah haziq, haziq dan aqilah.. Maklumla abah haziq pon cuti sekolah kan!!! YEaaahhhhh!!!
Lg satu yg buat aku berdebar, lps document ni aku perlu assist developer utk menrealisasikan system ni... Aritu Pn. Azlyna (Head IT Division Pharmaniaga) g ckp ngn user, pembelian barang PERKESO ngn Pharmaniaga blh start November, cuma system ni Mardhiah je dpt menrealisasikan imiginasi kita semua... What??? Besar tk agak2 tanggung jawab tu? Hallamakkk... Nak tegebeh rasa bahu ni ha..
Ape pon, aku akan buat yg mana terbaik dan terdaya... Aku juga doakan semua ni akn berjalan dgn lancar... By January UAT sign off dan implement kt PIlot site.. March roll out satu Malaysiaaa..... hua hua hua... Gud luck ler kt diri sendiri dan working committee yg lain yerrr...
Wednesday, October 27, 2010
Blk lewat lg...
Aduh... aku tak tahu la sama ada aku ni pekerja yg komited ke atau buat2 rajin ke.. hahaha.. Hari ni blk lmbt lg.. Abah Haziq dh marah.. Asyik slalu blk lmbt.. Kalau blk nanti kene wat keje opis jgk.. msalah nye kali ni mmg keje tgh byk.. Ni tulis blog pon sbb sementara nk hilang stressss buat document..
Rs bersalah.. Tapi ape lah daya aku? Aku blk, kerja x siap, esok nk final review requirement... User yg ade dlm workking committee bukan dekat2... Sorang dr lahad datu, penang, sandakan, johor.. Sume jejauh.. Aku kene siapkan FRD.. by friday present kt stering committee dan terus kene sign off... Huhuh... Harap2 x ade perubahan.. mata dh juling abesssss...
Abang,
Ayang minta maaf sgt2.. Bukan saje blk lambat.. Tapi apekan la daya ayang utk blk tanpa menyiapkan kerja.. Walau rs frust ngn CMG kerana rasa tak di hargai, tp kerja tetap kene buat dan siapkan... Ayang tetap cuba buat yg terbaik..
Rs bersalah.. Tapi ape lah daya aku? Aku blk, kerja x siap, esok nk final review requirement... User yg ade dlm workking committee bukan dekat2... Sorang dr lahad datu, penang, sandakan, johor.. Sume jejauh.. Aku kene siapkan FRD.. by friday present kt stering committee dan terus kene sign off... Huhuh... Harap2 x ade perubahan.. mata dh juling abesssss...
Abang,
Ayang minta maaf sgt2.. Bukan saje blk lambat.. Tapi apekan la daya ayang utk blk tanpa menyiapkan kerja.. Walau rs frust ngn CMG kerana rasa tak di hargai, tp kerja tetap kene buat dan siapkan... Ayang tetap cuba buat yg terbaik..
Kerja yang tak mungkin akan abes
Kerja yang smakin bertimbun.. Tapi masalahnya bukan dorang hargai pon kalau kerja btl2.. tapi tk blh jgk kerja x betul.. kite dibayar untuk bekerja.. Nanti duit tu jadi darah daging kan..
Tp tak tahu la cemana nk bgtau boss.. Aku kerja segala kerja dia bg aku bisa laksanakan.. Biar pon jobscope melebihi dari position aku. Tapi dorang ni pulak mmg take for granted.. kalau tk bgtau igt kite puas ati je la kan... Tapi ape kan daya aku...
Cerita sedih yg telah membuat aku rasa btl2 down.. Aku ade mintak lecturer kt uitm merbok... memula kawan kt nk tolong.. ye ye.. sehingga aku btl2 beharap.. aleh2 td dia call.. dia kt dorang nk degree 3.0!!! Ape kejadahnye???? Aku kan dh ade master + pengalaman kerja!!!!!! Arrgghhh.. Kalau mcm tu mmg smpai bebila pon la aku x kn dapat!! Mmmg sampai ketua pon x dpt.. kalau ade Phd pon masih tgk degree nye result ape hal????? Aduhhhh!! Sakit nye hati... remuk redam(Ade ke pekataan ni)!
Tapi, bila duduk blk befikir semula dgn tenang dan waras, aku menerima semua ni dgn seadanya.. Aku yakin setiap ape yg berlaku pastti ada hikmahnya.. Allah telah aturkan semua ni.. Pasti bersebab... Alhamdulillah... Aku masih mempunyai byk peluang lain...
Mungkin kalau dpt, ade byk benda2 yg kene fikir.. Aku yakin.. pasti ada yg lbh baik untuk aku di masa hadapan....
Hari ni x stay up/bgn tgh mlm wat kerja opis... setelah 2 hari mcm tu.. aku mmg btl2 x larat.. Igt nk stay up ngn abah haziq, leh borak2.. yelah 2 mlm ni pas masak je aku terus hanyut tido.. Tp abah haziq g NSK beli air nk meniaga esok.. Last2, tunggu nye tunggu, slamatt......ZZZzzzZzZzzzzz bersama haziq dan aqilah...
Tp tak tahu la cemana nk bgtau boss.. Aku kerja segala kerja dia bg aku bisa laksanakan.. Biar pon jobscope melebihi dari position aku. Tapi dorang ni pulak mmg take for granted.. kalau tk bgtau igt kite puas ati je la kan... Tapi ape kan daya aku...
Cerita sedih yg telah membuat aku rasa btl2 down.. Aku ade mintak lecturer kt uitm merbok... memula kawan kt nk tolong.. ye ye.. sehingga aku btl2 beharap.. aleh2 td dia call.. dia kt dorang nk degree 3.0!!! Ape kejadahnye???? Aku kan dh ade master + pengalaman kerja!!!!!! Arrgghhh.. Kalau mcm tu mmg smpai bebila pon la aku x kn dapat!! Mmmg sampai ketua pon x dpt.. kalau ade Phd pon masih tgk degree nye result ape hal????? Aduhhhh!! Sakit nye hati... remuk redam(Ade ke pekataan ni)!
Tapi, bila duduk blk befikir semula dgn tenang dan waras, aku menerima semua ni dgn seadanya.. Aku yakin setiap ape yg berlaku pastti ada hikmahnya.. Allah telah aturkan semua ni.. Pasti bersebab... Alhamdulillah... Aku masih mempunyai byk peluang lain...
Mungkin kalau dpt, ade byk benda2 yg kene fikir.. Aku yakin.. pasti ada yg lbh baik untuk aku di masa hadapan....
Hari ni x stay up/bgn tgh mlm wat kerja opis... setelah 2 hari mcm tu.. aku mmg btl2 x larat.. Igt nk stay up ngn abah haziq, leh borak2.. yelah 2 mlm ni pas masak je aku terus hanyut tido.. Tp abah haziq g NSK beli air nk meniaga esok.. Last2, tunggu nye tunggu, slamatt......ZZZzzzZzZzzzzz bersama haziq dan aqilah...
Tuesday, October 26, 2010
Alamak.. tua suda..
Selama selepas bersalin, hari ni adalah hari pertama dlm sejarah aku lupa bwk pump.. Adoi! Benda penting.. Tepaksa la menahan kesakitan sambil mempresent kan diri.. ayoyoyo..
Hari ni ngantuk nye la... Lunch td makanan mmg best!!!! Ayam tu cam ade chees jerk... slurp2.. seb baik amek 2 ketul.. itu pon ase nk cekau je lagi.. hehehe..
Sementara menunggu semua org masuk, aku pon melayarkan diri guna broadband yg dibawak td...
Nampak gaya mcm byk je lg nk discuss ni ha... Aduh duh duh..
Hari ni ngantuk nye la... Lunch td makanan mmg best!!!! Ayam tu cam ade chees jerk... slurp2.. seb baik amek 2 ketul.. itu pon ase nk cekau je lagi.. hehehe..
Sementara menunggu semua org masuk, aku pon melayarkan diri guna broadband yg dibawak td...
Nampak gaya mcm byk je lg nk discuss ni ha... Aduh duh duh..
Seminggu di PERKESO
Minggu ni aku kene travel ke perkeso.. Uhuhu.. penat btl merentasi jem.. Cemana la org yg travel kije hari2 dr kl atau ke kl ni... tak sanggup btl! Blk umah, masak terus terbungkang x hengat dunia.. Tak larat.. Walau ade kerja harus disetelkan.. Tu yg bangun kol 4 pg utk buat mana2 ptt... Siap kn baju budak, kemas dapur, sambung kerja opis.. Kerja kerja kerja.. Mmg tak abes2..
Presentation smalam? Ntah nape aku blur.. hahahha.. present sblm2 ni ok je.. tk cukop tidur+rehat kot.. Pn.Azlyna kerut2 muka nk paham ape aku ckp.. hahaha.. Dia ckp mmg marbeles.. sgt lancar.. aku tgk ala2 leh jd pengacara 999 lak dia ni.. hehehe.. Aku lak dok ckp ulang2.. AHAHAHAH.. malu... Tapi sume kusyuk mendengar.. dan memberi idea dan pendapat... So kira paham la tu.. Kene belatih ni.. Ntah nape gabra lak..
Seb baik la perbincangan awal ngn Pn Jamilah(Peg Tadbir unit pemumilihan PERKESO) sgt byk membantu.. sekurang2nya dh ade foundation bila meeting comittee ni..
Aih... nak sambung kerja ha.. Ade 2 lagi module di present kan kejap lg kt working comittee... Go Iema Go!
Presentation smalam? Ntah nape aku blur.. hahahha.. present sblm2 ni ok je.. tk cukop tidur+rehat kot.. Pn.Azlyna kerut2 muka nk paham ape aku ckp.. hahaha.. Dia ckp mmg marbeles.. sgt lancar.. aku tgk ala2 leh jd pengacara 999 lak dia ni.. hehehe.. Aku lak dok ckp ulang2.. AHAHAHAH.. malu... Tapi sume kusyuk mendengar.. dan memberi idea dan pendapat... So kira paham la tu.. Kene belatih ni.. Ntah nape gabra lak..
Seb baik la perbincangan awal ngn Pn Jamilah(Peg Tadbir unit pemumilihan PERKESO) sgt byk membantu.. sekurang2nya dh ade foundation bila meeting comittee ni..
Aih... nak sambung kerja ha.. Ade 2 lagi module di present kan kejap lg kt working comittee... Go Iema Go!
Monday, October 25, 2010
HUjung minggu yg penat...
Jumaat malam Alhamdulillah ade rezeki sket, aku masak spegethi.. Abahnye Haziq tetiba request.. dia kt dia rindu spegethi aku.. ihihi.. maklum la last masak masa wat besday haziq setahun yg lalu.. Abah haziq kata dia mkn spegethi kt tmpt lain sume x sedap cam aku masak.. ahakss.. kemkang kempis idung aku... Saje la tu nk puji2 sbb nk suh aku masak... kekekeke...
Kebetulan mlm tu Ina nk mai.. sbb nk jumpa Aqilah, sekali harung abang pon jemput skalik iwan n waty... Kebetulan mama n rubi pon mai skali.. elok la tu... order sate.. so melepak2 kan diri beramai..
Sabtu lak pepagi buta dh betolak ke seremban.. Fiza tunang.. umangai... meriah betul.. Aku tumpang gembira.. Walau kemesraan tu x ada seperti aku ngn a-ty, aku ngn oche, aku ngn ulfah, namun aku bersyukur dpt g and terpancar kegembiraan di muka fizah...
Aku doakan kebahgian dan hubungan itu berkekalan hingga ke akhir hayat nya...Mmmg nampak keserasian antara mereka.. Alhamdulillah...
Lps kenduri fiza kami ke Tmn Bkt Chedang amek kunci umah semban kt pak ngah... lepas tu terus shoot ke puncak alam sbb nany ajak g mkn2 sbb kt nk banje sempena besday haziq..
Umang ai.. ponek boto bejalan ha...
SMpai umah kol 930 terus pengsan!!
Ahad lak ado bowling.. Tournament cikgu sekolah2 abah Haziq.. Tak ponah2 den main bowling complete satu game.. skali ni aku main terus 3 game!!!! Gile hebat!! hahahahaha... Ponek ponek.. tgn menggigil2.. maklum la x lamo x baling..
Blk tu g jenjalan2 smpai ntha kenmano2 ntah abah Haziq bwk...
Blk umah, rehat2 jap, masak.. Abah Haziq request lg masak kurma.. ihihih.. peberet katanya.. ihihih..
Lepak2 jap, picit jerawat abah haziq, pastu??? ZZZzzZzzzzzzZzzzzzz.... Niha br bangun sbb nk prepare slide utk present pg ni.. Dah la aku kene present!!! aduh bengang jerk... Ni bukan kerja developer ni!!!! tp lbh dr tu kene buat... Dh la x ade increment!! arrrgghhh.. bengang jerk!
Semoga aku tk terlelap dia depan PC ni ha...... k, sambung memfokuskan diri ha... kot mampu...
Kebetulan mlm tu Ina nk mai.. sbb nk jumpa Aqilah, sekali harung abang pon jemput skalik iwan n waty... Kebetulan mama n rubi pon mai skali.. elok la tu... order sate.. so melepak2 kan diri beramai..
Sabtu lak pepagi buta dh betolak ke seremban.. Fiza tunang.. umangai... meriah betul.. Aku tumpang gembira.. Walau kemesraan tu x ada seperti aku ngn a-ty, aku ngn oche, aku ngn ulfah, namun aku bersyukur dpt g and terpancar kegembiraan di muka fizah...
Aku doakan kebahgian dan hubungan itu berkekalan hingga ke akhir hayat nya...Mmmg nampak keserasian antara mereka.. Alhamdulillah...
Lps kenduri fiza kami ke Tmn Bkt Chedang amek kunci umah semban kt pak ngah... lepas tu terus shoot ke puncak alam sbb nany ajak g mkn2 sbb kt nk banje sempena besday haziq..
Umang ai.. ponek boto bejalan ha...
SMpai umah kol 930 terus pengsan!!
Ahad lak ado bowling.. Tournament cikgu sekolah2 abah Haziq.. Tak ponah2 den main bowling complete satu game.. skali ni aku main terus 3 game!!!! Gile hebat!! hahahahaha... Ponek ponek.. tgn menggigil2.. maklum la x lamo x baling..
Blk tu g jenjalan2 smpai ntha kenmano2 ntah abah Haziq bwk...
Blk umah, rehat2 jap, masak.. Abah Haziq request lg masak kurma.. ihihih.. peberet katanya.. ihihih..
Lepak2 jap, picit jerawat abah haziq, pastu??? ZZZzzZzzzzzzZzzzzzz.... Niha br bangun sbb nk prepare slide utk present pg ni.. Dah la aku kene present!!! aduh bengang jerk... Ni bukan kerja developer ni!!!! tp lbh dr tu kene buat... Dh la x ade increment!! arrrgghhh.. bengang jerk!
Semoga aku tk terlelap dia depan PC ni ha...... k, sambung memfokuskan diri ha... kot mampu...
Sunday, October 24, 2010
Thursday, October 21, 2010
Tumbuh gigi..
Alhamdulillah.. gigi Aqilah dh tumboh!! 2 batang kat bawah.. Orang tua2 kata kalau tumboh gigi bawah dulu, budak baik.. hehehehhe.. Amin.. Baik la Aqilah sehingga besar ye... Haziq pon baik jgk.. cuma lasak jerk... Almaklumla budak otak berjalan jerk keje..
2 hari lagi besday haziq.. celebrate pon kami2 jerk.. Bulan ni mmg kopak gile.. 2 tayar pecah! Cermin belakang pecah! Bisnes x laku! takpe.. aku yakin sume tu ujian utk org2 yang bakal berjaya! ngeh ngeh ngeh.. itu semua ayat penyedap ayat je tu..
Ujung minggu ni blk semban, kwn sekolah aku tunang.. Hafizah Omar.. Alhamdulillah.. Aku doakan dia bahagia dan hubungan nya kekal ke akhir hayat... Fiza ni pernah menjadi kawan baik aku yg sangat akhrab masa kami form 1 sampai form 3. Startingnya dia bg aku surat nk jdkan aku kakak angkat.. hehehe.. kelakar lak.. sedangkan kami sekelas sebaya.. Aku simpan lg semua surat2 kami.. Surat tu kaler biru.. 2 hari aku br reply.. Aku kt kita kan sekelas.. So aku kt kite jd the best buddy la.. So kami pon jadi la sahabat..
Sampai la aku tukar sekolah Subang, dia masuk sekolah budak2 pandai.. tp kami still balas2 surat.. Tapi aku igt, cemana panjang lebar aku anta dia hanya akn reply 2-3 baris.. Aiyark.. Lepas tu aku pon kata la nape bls sikit2.. Sekali dia reply surat yg di type dgn font size 20++!!!! Wow.. sejak tu aku pon x reply surat dia.. aku rasa dia cam x ikhlas je nk meneruskan persahabatan.. Tapi aku x pernah lupa persahabatan kami.. Surat2 sume aku simpan..
Sampai la kami jumpa balik masa kawen hafiz dak kelas kami.. Ms tu jumpa la sume geng2 sekelas, geng SIX GIRL!! Ahahaha.. Aku, a-ty, Oche, Ulfah, Ina dan Fiza.. Tapi masa tu dh perasan, fiza ni dh berubah.. Cm x mesra.. yg lin kepala masih gila2 mcm dulu... Biasa la masa dh berubah..
Tapi walau cemana dia berubah, walau cemana dia dingin ngan aku, aku x pernah lupakan persahabatan kami... So, utk memelihara persahabatan itu, aku akn dtg pertunangan dia 23/10/2010 ni.. Birthday dia.. skali samada ngn besday haziq... :D
2 hari lagi besday haziq.. celebrate pon kami2 jerk.. Bulan ni mmg kopak gile.. 2 tayar pecah! Cermin belakang pecah! Bisnes x laku! takpe.. aku yakin sume tu ujian utk org2 yang bakal berjaya! ngeh ngeh ngeh.. itu semua ayat penyedap ayat je tu..
Ujung minggu ni blk semban, kwn sekolah aku tunang.. Hafizah Omar.. Alhamdulillah.. Aku doakan dia bahagia dan hubungan nya kekal ke akhir hayat... Fiza ni pernah menjadi kawan baik aku yg sangat akhrab masa kami form 1 sampai form 3. Startingnya dia bg aku surat nk jdkan aku kakak angkat.. hehehe.. kelakar lak.. sedangkan kami sekelas sebaya.. Aku simpan lg semua surat2 kami.. Surat tu kaler biru.. 2 hari aku br reply.. Aku kt kita kan sekelas.. So aku kt kite jd the best buddy la.. So kami pon jadi la sahabat..
Sampai la aku tukar sekolah Subang, dia masuk sekolah budak2 pandai.. tp kami still balas2 surat.. Tapi aku igt, cemana panjang lebar aku anta dia hanya akn reply 2-3 baris.. Aiyark.. Lepas tu aku pon kata la nape bls sikit2.. Sekali dia reply surat yg di type dgn font size 20++!!!! Wow.. sejak tu aku pon x reply surat dia.. aku rasa dia cam x ikhlas je nk meneruskan persahabatan.. Tapi aku x pernah lupa persahabatan kami.. Surat2 sume aku simpan..
Sampai la kami jumpa balik masa kawen hafiz dak kelas kami.. Ms tu jumpa la sume geng2 sekelas, geng SIX GIRL!! Ahahaha.. Aku, a-ty, Oche, Ulfah, Ina dan Fiza.. Tapi masa tu dh perasan, fiza ni dh berubah.. Cm x mesra.. yg lin kepala masih gila2 mcm dulu... Biasa la masa dh berubah..
Tapi walau cemana dia berubah, walau cemana dia dingin ngan aku, aku x pernah lupakan persahabatan kami... So, utk memelihara persahabatan itu, aku akn dtg pertunangan dia 23/10/2010 ni.. Birthday dia.. skali samada ngn besday haziq... :D
Mood menaip
Tetiba terlebih rajin aku menulis blog.. eh tak tulis pon.. menaip ha... Curi2 masa sementara tunggu haziq membuangkan air besarnya... Ntah nape skang rajin lak kan.. hahaha.. rajin bersebab.. kan best kerja kt opis hanya menaip je tanpa menggunakan otak.. type je.. ape yg tertulis ats kertas tu kita type... sure kepala x pening, rambut x byk gugur.. Kerja skang ni ase smpai x cukop urat kt kepala ni nk memikirkan.. Kesan nya? pemikiran tu diteruskan kt anak2.. dedua x reti diam.. ade je projek nk buat.. Almaklumla ms mengandungkan depa ni aku kan wat programming.. tu sume berebut nk tekan kompiter ibu ha...
Satu benda menjadikan aku addicted, membaca blog2 politik... tk kira la blogger pro PKR ke, pro kerajaan ke, pro PAS ke... Sume aku baca dan aku nilai kan sendiri statement2 dorang.. Tp kalau baca blog pro pembangkang mmg slalu bikin darah naik.. meluwap2 rs.. tatau nape.. sebab blog depa terlalu byk benda2 yg bercakap berdasarkan ats org cerita.. bukan fakta..
Tapi mmg, kalau cerita bab politik, dgn sapa saja, blh membuatkan darah aku mengalir dgn laju dan deras... semangat perjuangan kot? ahahahha.. yo yo o jerk ibu haziq ni...
Nak kalu cerita psl politik ngn abang(suami terchenta) perrgghhh... sampai ase dh x hengat dunia dh.. maklumlah kami sekapal.. bukan kapall sink yg tenggelam tu...
Cuma kadang2 ade blogger pro kerajaan ni menggunakan bahasa2 yg agak keras gak.. yg x tergamak dek otak nk mmmbaca... Tp itu hak dorang nk menulis ape pon kan..
Ape pon, HIDUP UMNO!!!! ngeh ngeh ngeh.. sebab UMNO naseb org melayu skang terbela.. Hanya orang2 melayu yg x sedar dek untung ngan tak tau bersyukur je yg menentang.. Adat.. semua organisasi akn ade individu yg pecah amanah.. Tapi, yg penting HALA TUJU yg sbnr dan yg tertulis dlm organisasi tersebut... Kalau matlamat dan hala tuju pon dh sah2 mengenepikan org melayu buat hape la ko nak sokong???
Aku rasa org2 yg benci umno ni yg penah2 x dpt pojek... so dendam la tu.. Dan slalu org yg suke mengondem2 ni tk kira pasal ape pon.. tp sume benda la x kena.. aku dh tgk dah.. org ni mesti PEMBANGKANG!! hahah.. mmg dah attitude dorang mcm tu..
ok, time utk bersiap2 ke kerjaaa.... haziq dh abes berak.. melalak2 panggil ibu.. lbh 5 kalu aku rasa.. kah kah kah.. ibu e dok sebok menaip haaa... ok haziq.. i'm comingggg....
Satu benda menjadikan aku addicted, membaca blog2 politik... tk kira la blogger pro PKR ke, pro kerajaan ke, pro PAS ke... Sume aku baca dan aku nilai kan sendiri statement2 dorang.. Tp kalau baca blog pro pembangkang mmg slalu bikin darah naik.. meluwap2 rs.. tatau nape.. sebab blog depa terlalu byk benda2 yg bercakap berdasarkan ats org cerita.. bukan fakta..
Tapi mmg, kalau cerita bab politik, dgn sapa saja, blh membuatkan darah aku mengalir dgn laju dan deras... semangat perjuangan kot? ahahahha.. yo yo o jerk ibu haziq ni...
Nak kalu cerita psl politik ngn abang(suami terchenta) perrgghhh... sampai ase dh x hengat dunia dh.. maklumlah kami sekapal.. bukan kapall sink yg tenggelam tu...
Cuma kadang2 ade blogger pro kerajaan ni menggunakan bahasa2 yg agak keras gak.. yg x tergamak dek otak nk mmmbaca... Tp itu hak dorang nk menulis ape pon kan..
Ape pon, HIDUP UMNO!!!! ngeh ngeh ngeh.. sebab UMNO naseb org melayu skang terbela.. Hanya orang2 melayu yg x sedar dek untung ngan tak tau bersyukur je yg menentang.. Adat.. semua organisasi akn ade individu yg pecah amanah.. Tapi, yg penting HALA TUJU yg sbnr dan yg tertulis dlm organisasi tersebut... Kalau matlamat dan hala tuju pon dh sah2 mengenepikan org melayu buat hape la ko nak sokong???
Aku rasa org2 yg benci umno ni yg penah2 x dpt pojek... so dendam la tu.. Dan slalu org yg suke mengondem2 ni tk kira pasal ape pon.. tp sume benda la x kena.. aku dh tgk dah.. org ni mesti PEMBANGKANG!! hahah.. mmg dah attitude dorang mcm tu..
ok, time utk bersiap2 ke kerjaaa.... haziq dh abes berak.. melalak2 panggil ibu.. lbh 5 kalu aku rasa.. kah kah kah.. ibu e dok sebok menaip haaa... ok haziq.. i'm comingggg....
Wednesday, October 20, 2010
nak dpt byk duit kene promosi blog
Selama aku wat blog ni mmg sbb ms tu ade terjumpa artikal google adsense.. dia kt leh wat duit kalau kite cr keyword yg hit tinggi, so ramai masuk blog.. Tapi xde pon sapa2 klik.. muhahaaha.. So blog ni pelepas perasaan geram dan gumbira.. Bila dh tulis mcm2 malu la pulak nk marketkn blog sendiri.. Abes la nnt org tau luar dalam.. kalau orang tk kenal x pa.. ni kalau nk pomot mesti la kat kengkawan.. malu e lak ai acik..
tapi itu yo lah cagho kalau nak oghang klik n baco blog kito.. eh.. tekuar cakap german lak.. ngeh ngeh ngeh..
Kojo manyak.. sompek lak laie tu nulih2 ha.. Ooo.. nak kumpol mood dulu sebelum start kojo baghu.. tadi buat coding utk re-ordering.. Nak mengaleh kan angin nk wat User Requirement laksss... So, mmg kene tune blk kefokusan ni... alasan je tu..
tapi itu yo lah cagho kalau nak oghang klik n baco blog kito.. eh.. tekuar cakap german lak.. ngeh ngeh ngeh..
Kojo manyak.. sompek lak laie tu nulih2 ha.. Ooo.. nak kumpol mood dulu sebelum start kojo baghu.. tadi buat coding utk re-ordering.. Nak mengaleh kan angin nk wat User Requirement laksss... So, mmg kene tune blk kefokusan ni... alasan je tu..
Buat duit buat, jangan tak buat
Dalam pada bz2 tak hengat sempat gak jd mak bedah berborak2 ngn dak2 ni.. Rupa2nya selain google adsense, leh wat duit jgk ngn nuffnang.. WOW!! duit duit duit.. Bulan ni bulan mengopak kan diri.. Tayar pecah, cermin pecah.. haiya.. Dengan itu kami kene la berusaha untuk menambah pendapatan utk sume tu.. Takpe bak kata org tua2 susah2 dahulu senang2 kemudian...
Dilema nk bg bila lah ni surat chenta kt bosss.. Di sebabkan terlalu bz x sempat lg nk bertentang 4 mata dan menjawab segala soalan cepu emas... Aiyarkk..
Ekceli aku enjoy je keje sini.. cuma frust sbb keje bersungguh2, dan suruh aku buat kerja luar bidang kerja.. tp satu sen pon xdak kenaikan.. nk kata xde projek, projek dh go live.. niha siap dpt pojek baru.. makanya keje aku pon bersambung2 la tanpa henti..
Dh la smalam balik keje kol 12++ mlm.. blk, tgk anak dara ngn bujang solai terbungkang kt ruang tamu.. Abang pon tertidur sambil tgn menepuk2 Aqilah.. Touching nye.. bersalah sgt2 rasa... Tapi apekan daya... sob..sob..sob..
Dilema nk bg bila lah ni surat chenta kt bosss.. Di sebabkan terlalu bz x sempat lg nk bertentang 4 mata dan menjawab segala soalan cepu emas... Aiyarkk..
Ekceli aku enjoy je keje sini.. cuma frust sbb keje bersungguh2, dan suruh aku buat kerja luar bidang kerja.. tp satu sen pon xdak kenaikan.. nk kata xde projek, projek dh go live.. niha siap dpt pojek baru.. makanya keje aku pon bersambung2 la tanpa henti..
Dh la smalam balik keje kol 12++ mlm.. blk, tgk anak dara ngn bujang solai terbungkang kt ruang tamu.. Abang pon tertidur sambil tgn menepuk2 Aqilah.. Touching nye.. bersalah sgt2 rasa... Tapi apekan daya... sob..sob..sob..
Monday, October 18, 2010
Surat dh ade dah
Aih.. aku betul2 x bermotivasi nk buat kerja ni.. Surat resign dh siap dh.. Ape kah aku nak menjawab bila ditanya nanti.. Aku benar2 dh x ade hati ni.. Aku nekad.. Tapi aku masih terfikir2 apekah yg aku lakukan ni betul, dan tepat?
Tindakan berani mati ni aku buat tanpa mendapat kerja mana2 lg... Boleh ke? Wow!!! Kalau tk dapat, aku nk wat ape? huhuhu....
Tindakan berani mati ni aku buat tanpa mendapat kerja mana2 lg... Boleh ke? Wow!!! Kalau tk dapat, aku nk wat ape? huhuhu....
Tawar hati..
Aku benar2 dh x ade semangat nk kerja.. Itu mmg tidak baik.. tp apa kan daya.. Aku x mampu utk push kan diri.. Nak cr angin lain kot.. huhuuh...
Paling frust tahun ni tak ade increment satu sen pon.. Sedangkan projek br on.. yg bekerja keras bukan sorang.. satu team.. aihhh... Frust..
Aku nekad.. Akn submit tender.. Aku pon xse mood nk buat URS utk perkeso..
Semput lak makin menjadi jadi ni.. Huhuuhuhu.. Apekah ini?..
Paling frust tahun ni tak ade increment satu sen pon.. Sedangkan projek br on.. yg bekerja keras bukan sorang.. satu team.. aihhh... Frust..
Aku nekad.. Akn submit tender.. Aku pon xse mood nk buat URS utk perkeso..
Semput lak makin menjadi jadi ni.. Huhuuhuhu.. Apekah ini?..
Subscribe to:
Posts (Atom)

