Sunday, December 12, 2010

Setting mood... Part I - 15/12/2010

 Rasa happy dan bahagia sangat2... Sedar tk sedar, hampir 4 tahun berlalu... Kami memulakan kehidupan kami start from zero... After almost 4 years, setelah susah senang dilalui bersama, Alhamdulillah.. Boleh dikatakan kehidupan kami kini stabil... Aku bersyukur telah dikurniakan seorang suami yang amat memahami.. Seorang suami yang sangat2 menyayangi diri ini.. Zulhadi Asfari B Jamaludin..

Teringat kali pertama ku recognize muka insan bernama Zulhadid di Program Anak Angkat anjuran Kelab Korporat Muda Unitar.. Di Bagan Dato.. Masa tu Dia belakon watak Tenggelam Sigh Walia.. Hahah.. Mmg lawak.. Ms tu x pernah pon terfikir aku akn kawen dengan Dia..

So bila dh ternampak sekali tu,  slalu pulak nampak Dia dkt Unitar.. Skali nampak tetiba berdebar2.. Hahahaha.. Pd hal Dia tk de perasan pon kot aku.. So tiap kali bertembung kat workstation ke, kt kaki lima unitar ke, mmg berdebar2 dan mata x lepas pandang. Ahakssss.. Gatal nye Mardhiah ni ye.. 

Tahun 2002 adalah penubuhan kelab wawasan, setelah berkali2 proposal di tolak... Kami MT pon iklan la untuk mencari Exco2 utk setiap bahagian.. Maka satu masa menunggu calon2 masuk interview, Dia pon masuk.. Alamak mcm terpanah petir lak rasa.. Maklum la kan cm tk percaya lak tu.. Ahahah.. Ape lg, yg menginterviewnye lak aku kan.. Ahaha.. LULUS saje semua.. ahaks..

Mungkin itu la org kata jodoh kan.. Dia jd EXCO logistik, aku tk lupa sume tu.. ehehehe.. Kebetulan first program Perasmian Kelab, Dia jd Pengarah Projek.. Aku jd Penasihat... Maka nya perkenalan semakin akrab.. Memula tu kami cakap bahasa kan diri KAU dan AKU je.. 

Tetiba dlm masa bersama2 program, motivasi dan mcm2 program tu, tetibo lak Dio anta msg membahasakan diri Adid dan Iema.. Alamak... Cam berdebar2 lak.. Pastu Dio asek nk ajak lepak samo yo.. Alamak.. Rupa2nya aku dlm suke2 tu, bukan betepuk sebelah tangan.. Ahaks.. Hati berlagu riang... 

Di atas bumi ini ku berpijak
pada jiwa yang tenang di hariku
tak pernah ada duka yang terlintas
ku bahagia

ingin ku lukis semua hidup ini
dengan cinta dan cita yang terindah
masa muda yang tak pernah kan mendung
ku bahagia

dalam hidup ini
arungi semua cerita indahku
saat-saat remaja yang terindah
tak bisa terulang

ku ingin nikmati
segala jalan yang ada dihadapku
kan kutanamkan cinta tuk kasihku
agar ku bahagia 

Lagu tema tu masa tu... hahaha....

Tetiap hari Dia ajak g Unitar sama2, jumpa n study kt library sama2.. Dia yg jarang dok library skang pon rajin yo kan.. Nak e time tu Dia adolah mintak tlg ajar beberapa subjek, termasuk subjek IS.. Sbb Dia amek BA Major IS... Maka semakin akrab la hubungan itu.. Tp sememang nye keakraban itu hanya hubungan sahabat... Sebab masing2 terikat dgn hubungan masing2... Dia pulak makin lama makin membataskan aku utk berkawan rapat dgn kawan2 yg lain sbb jeles la tu.. Tapi x ckp direct ponnn.. Aku yg time tu mmg suke, seronok je la kan.. ahahah...

Walau tiada ikatan sebagai pasangan kekasih, namun hari2 aku seronok utk ke Uni setiap hari bertemu Dia.. 

Bersambung Part II.. :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news