Tuesday, December 14, 2010

Setting mood... Part II - 15/12/2010






10/08/2002 adalah tarikh program Koir kat UTM skudai, kami adalah pengiring je pon.. tp org dok praktis Koir, kami pon Declare as a Merpati Sejoli.. Ahahaha... Setelah mcm2 dugaan la, sama ada nk teruskan persahabatan ke tdk ke mahu ke.. Akhirnya sama2 mengambil keputusan utk redah je...

Alhamdulillah berkat doa dan restu org tua perhubungan kami, maka masa kovokesyen kami tahun 2005, maka pertama kali la pertemuan kedua org tua di stadium bukit jalil... Alhamdulillah... Lepas tu, Kami pon membina kehidupan utk mengukuhkan pendapatan utk mengikat dan menapak selakah lg ke hadapan...

Thn 2006 adalah tahun dimana kami Selamat di ijab kabulkan... Alhamdulillah.. We start everything from zero. Kami bersama2 bekerja keras demi merealisasikan impian bersama2... ALhamdulillah....

Tarikh 15/12/2006 adalah tarikh kenangan terindah aku dengan Dia... Kami dinikah kan oleh ayahanda tercinta Md Zain Silong di rumah Seremban 2... Kami berbulan madu di Langkawi selama seminggu.. ngeh ngeh ngeh..

Sepulang dr Langkawi, berita gumbira diterima.. Maka bermula la pembesaran Haziq dlm perut.. Ahaks.. 

Kehidupan yg di bina tk semudah yg dibayangkan.. Kami melalui pelbagai susah senang bersama, jatuh bangun tk terkira.. Tapi mengalah tidak sekali.. Tetap berjuang utk melahirkan khalifah Allah yg dinanti2kan.. 

Lahir nya Haziq, kami di menerima berita gembira, Dia di terima KPLI.. Maka akn berada di maktab selama setahun. Demi masa depan, aku harungi membesar kan Haziq sorang, Tp ujung minggu Dia tak pernah tak balik... Menjenguk isteri dan anak..

Alhamdulillah.. Skarang pon Anak dara kami pon dh lahir.. Melengkapkan lg ahli keluarga kami.. Merapatkan lg perhubungan antara satu sama lain...

Dia adalah insan yang paling istimewa...
Dia anugerahkan Allah untuk aku dan anak-anak..
Dia mengajar aku erti kasih dan sayang..
Dia mengajar aku erti kehidupan..

Dia juga adalah insan yang sentiasa bersama aku walau susah dan senang...
Dia tidak pernah jemu dalam melayan karenah aku..
Dia tidak putus-putus memberi semangat..
Dia satu-satunya insan yang sama bersusah sama bersenang..

Dia adalah satu satu nya insan yang menerima aku se adanya aku..
Dia satu satunya insan menerima kelemahan diri ini...
Dia adalah sahabat, suami dan pendidik aku...

Dia insan yang sentiasa memberi aku kekuatan dalam menempuh kehidupan yg penuh pancaroba..
Dia membuatkan aku benar2 rasa dihargai..
Dia membuatkan aku benar2 rasa dicintai..
Dia membuatkan aku benar2 rasa disayangi..
Dia membuatkan aku benar2 rasa bahagia..

Dia yang teramat aku cintai...
Dia terlalu istimewa buat aku..
Dia adalah segala galanya bagi ku..
Dia itu adalah Zulhadid Asfari B Jamaludin...

Abang,
Happy anniversary ke 4..
I love you so much...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news