Monday, December 6, 2010

Touch n Go

Hati mmg berdebar2.. Kat Touch n Go,skali masuk2 4 org panel! 2 lelaki 2 perempuan... Halamak.. Tp perasaan ni x secuak ms interview pas abes blaja, mungkin sbb dh ade experience..

Sorang panel tu punya la suka memprovoke aku.. Tp aku tau dia saja nk uji tu.. Aku x la rs cm interview sgt, rs mcm wartawan lak tanya.. hahahahha... Memula suh perkenalkan diri, sorang ni suh aku terangkan blk semula n suh aku bercerita in sequence.. Aku gelak je, aku kata byk sgt nk cerita, tu yg terlompat2.. ceh... sempat lg meenjawab..

So, cerita la blk semula.. pastu sorang2 tye psl history aku, tye ape aku buat, cemana leh kerja sambil belajar, tanya mcm2 la.. rs mcm kene interview oleh reporter lak.. ahahha... mmg x rs mcm interview pon.. rs mcm sessi soaal jwb utk berkenalan.. Siap gelak2.. Siap dorang bg situasi cemana nk tackle kalau ade masalah ngn system.. Seb baik semua dpt di tangkis dn dijawab.. Btl ke tdk, aku bantai jer..

Last2 sorang panel yg dari awal smpai akhir provoke aku tu tye, kalau kami bg awk jawatan Project Manager ke, atau team lain blh tk? Aku terkaku jap, aku x sempat jawab, sorang panel bg jawapan, kalau PM, gaji pon mesti nk PM jgk kan? Har har har.. cam tau tau je dlm pale aku... so aku pon senyum je la..

So, tatau la aku ade peluang ke tak, sbb last2 tu dorang tye ekceli apsal aku nk cr kerja lain, sbb dia kt Touch n Go x ada career enhancement pon, maintain pon existing system, lain la cmg, vendor.. project masuk je.. Pastu dgn jujur aku terlepas, sbnrnya sbb aku x tahan dgn workload.. Aduih... x niat nk memburuk kn cmg atau mengkantoi kan diri sendiri... tp mmg itu la hakikatnya... Position aku yg rendah, kene wat kerja system analyst, even meeeting ngn client pon aku jgk... jaga team pon haku.. Mmmg sesungguh nye aku rs unfair untuk diri sendiri... Ape2 je lakan.. Kalau ade rezeki, ade la... kalau tk, aku yakin pasti ada hikmahnye...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news