Friday, January 7, 2011

Aqilah makan plastesin????!@!!@#%&%*@(&()@&)(@*&)

Pagi tadi kami telambat bangun, dah la aku kene g Perkeso. Nak setup server ngan PC utk UAT isnin ni. Baju budak2 sume tk kemas lg... huhuhu... Sedar2 lps abg mandi, terus aku mandi. Skang mmg kene keluar awal sbb haziq kene anta kt tmpat lain dh.. Tgh mandi, abah ketuk pintu bgtau Aqilah berak.

Abang : Ayang, Aqilah berak.
Aku : Ok, eh ape ijau kt bontot dia ni?
Abang: Brocoli kot, smalam bubur dia kamu letak brocoli kan?
Ayang : A'a ( dlm ati eh aku sagat brocoli tu, takkan bulat2 besar ni???)

Lps pas Aqilah kt abang, aku ase x puas ati, terus aku amek dr lantai blk air nk tgk. Mmg tenyeh mcm plastesin. Terus aku menjerit kesawanan.

Aku : Abang!!!! Cpt tgk ni... !@!(*^#!*^*!^*&((()_
Abang terus tenyeh2 benda ijau tu. CONFIRM plastesin!!!!

Ergghhhhhhhhhhhh............. Aku tk terkata. Abah budak2 dh mengamuk dh.. Huhuhu... Tetiba aku rasa sayu sgt2.. Kalau la kami ni cukop abang je keje, mmg aku nk membesarkan anak dgn tgn aku sendiri.. Tp apatah daya... Uhuhuhu...

Kt nursery pulak ms anta Aqilah..

Aku : Kak, smalam Aqilah ade main plastesin ke??
Acu : A'a, dia pegang je...
Aku : Kaler Biru???
Acu: A'a..
Aku : Haaaa.. Nape bg budak kecik main?? Pg ni Aqilah berak, penuh plastesin keluar dlm pampers!! Cemana leh bg dia dak kecik main plastesin????
Acu : Owhh, budak2 bsr ni la ni yg bagi dia tu.. tak pasan lak dia masukn dlm mulut...
Aku : Tgk la budak2 ni ye, dorang bukan tau pon benda tu leh makan ke tak.
Acu : oh ok ok..

Pas tu aku anta haziq, aku shoot ke Perkeso.. Kt perkeso, aku cerita ngn user ngn client. Suma bising, suma suh aku bwk Aqilah ke klinik. Huhuh.. bila org ckp, aku mula la menggebeh2 air mata. Setel sume keje kt perkeso, ondaway blk, air mata menggebeh2 je.. Uhuhuhu... So, aku nekad nk g terus nursery tanpa tepon dulu. Aku nk bwk terus ke klinik. Aku risau ape2, aku xmo menyesal seumur hidup...

sesampai kt nursery.. tgk2 wan je ade.

Aku : cik, saya nk bwk Aqilah g klinik ni. Saya risau, sbb bdk2 opis sume suh saya bwk Aqilah g klinik. Benda tu racun kan berminyak, bahan toksid.
Wan : Oh Aqilah lom mandi.
Aku pon tgk Aqilah... Erkkkkk...
Aku: Minum gune btl sapa ni wan?
Wan: Owh, btl dia tu puting kemek2, tu bg dia guna btl budak ....
Aku btl2 buntu, terkujaat, speechless... Aku ni pon kalau ikut aku rasa aku jenis baran dan outspoken, tp benda2 mcm ni aku tk termarah... tp aku tatau nk kt.. Aku kelu??? Arghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!! Tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dah la botol susu tu nye puting bedaki!!! Mmg pantang tol puting btl budak2 ni bedaki susu mcm tu!!! Kaler itam lak tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GGGGGGGGGGRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kat klinik..

Aku : Pg td anak saya berak kuar plastesin..
Doc: Huh???? plastesin??
Aku : (aku membebel la dari awal cerita)
Doc pon cek mulut, suhu, perut... Pastu doc kata saluran pernafasan anak awak sempit ni ye.
Aku: Itula, pg td tiba2 aqilah batuk2...
Doc: so kite bg dia neb..
Aku menggebeh skali lg... Aku tk nak Aqilah kene atshma macam aku!... Uwaaaa... Ase besalah sgt!!!

Doc kt suh cr tmpt lain... So nekad la anta Aqilah g nursery lain... Aku betul2 sakit ati dan tk terkata la.....................

2 comments:

DuD said...

ayoyo... iema, ko kena selalu wat ambush kat tmpt nursery tu x kira la kemana pun kohntr anak2 ko lepas ni. Jgn kol, ambush je. Wat sport check..baru dorg sntiasa beringat n x berani nak smbil lewa je..

kuehbangkit said...

HAAAAA????
Haiyo sedey nye bace berak kan plastesin...sib baik kuar ikut berak dia...

Zara pulak...makan polisterin lapik akuarium. tau pun sebab lepas amik dia di umah BS, maghrib tu dia tetiba muntah...kuar semua biji2 polisterin tu...

Macam2 dugaan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news