Thursday, December 23, 2010

Anak Bujang Ibu dan Abah...

Last week sempat servey tadika haziq.. sbnrnya dia more kpd play school.. Dh bujang dah anak ibu sorang ni.. Dah nak pg sekolah dah dia.. Ms lahirkan Aqilah, ade kakak sebelah katil aku tu mmg ade bukak taska, dia kt nk tau taska/nursery yg register under JKM, tgk ade ke tak tiang bendera.. Sbb tu antara pra syarat utk dpt kelulusan..

So aku ngn abah haziq pon meroundla kota damansara cr tadika yg ade tiang bendera.. Jumpa TADIKA UMMI BISTARI kat seksyen 6. Bayaran monthly x mahal sgt, RM150, nursery halfday RM130. Untuk yearly nye fees RM750.. Lepas tu Aqilah pulak x de kosong utk baby..

Servey lg ade satu tu TASKA AMEEN kt seksyen 7, dekat sikit dgn umah aku.. Dia nye yearly fees de  tp monthly dia rm350 utk haziq, rm300 utk Aqilah.. Then 1+1.. pergghh.. seribu lbh jgk la yuran.. Tapi kalau tambah tolak tambah tolak same jgk kot ngn yg Ummi Bistari.. Budak skarang nk sekolah dh mcm budak2 bsr sekolah kan.. Tapi demi anak2, ibu dan abah akan berusaha memenuhinya...


Anak bujang kesayangan ibu dah besar dh... Alhamdulillah haziq mmg anak yg bijaksana... Ibu doakan haziq menjadi anak yg soleh dan dgr kata ibu dan abah.. Memang aku bertuah sbb haziq sgt mudah dan cepat belajar, tumbesaran dia jg agak cepat dibandingkan kanak2 seusia haziq.. Haziq bejalan berumur 9 bln, petah bercakap usia 1 tahun lbh.. setahun lebh dh blh kenal bird, cat, cow, tiger dan ape2 yg dlm buku dia..

  2 tahun Haziq dh x pakai pampers, dh hafal doa makan... Dan kalau pagi2 pg anta haziq dan Aqilah kt nursery, kalau aku bwk beg byk, mesti haziq kt "Ibu, meh haziq tlg ibu angkat beg.." Begitu prihatin nye haziq.. Penah aku menangis sbb selisih faham dgn abah haziq(biasalakan, sedangkan lidah lg tegeget, ahaks..)
Haziq pelok aku, dia kt "Ibu, ibu jgn la nangis.. Haziq sayang ibu tau.." Sejuk hati ibu... Anak se usia 2 tahun dh pandai amek hati ibu.. Aku berdoa, sebegitu juga lah haziq bila dia besar nanti....

Skarang br masuk 3 tahun.. Alhamdulillah haziq dh hafal ABC dan 123.. Cume kenal beberapa huruf.. terutam G.. dan no 5.. sebab ape? Sebab kalau turun lif tekan G, naik lif tekan 5 utk naik ke rumah.. hehehe... Tapi dr umur dia 2 tahun, kalau naik turun lif, mmg tugas haziq utk tekan butang mana, tk yah suruh dh, mmg automatik dia akn tekan.. ihihih...


Mulut nye mmg becok dan mcm org tua je ckp.. Kadang2 kami pon terdiam ape yg dia tegur/tanya.. Ahahah.. Sorry, ibu dan abah pon x lepas terbuat salah.. :D

Tak sabar rasa nk hantar anak ibu ni pg sekolah... Nak melihat perkembangan haziq hari demi hari...

Haziq,
Ibu sayang haziq banyak2..
Kehadiran Haziq dlm kehidupan kami amat bermakna..
Haziq anak yg bijaksana dan baik..
Haziq penenang ibu..
Haziq menghiburkan hati ibu dan abah..
Haziq jg abang yang baik pada Aqilah..
Ibu doakan Haziq menjadi anak yg soleh
Harapan ibu, Haziq menjadi org yang berjaya dan memberi bakti pada Agama, Bangsa dan Negara...
I Love you So Much.. :*

2 comments:

DuD said...

Alhamdullillah dan InsyAllah...
sentiasalah menuturkan kata2 pujian utk si permata hati kerana kata2 itulah doa...Amin.

Cikgu Zul said...

Tersentuh hati abang bila baca entry ni... Sayang korang semua...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news