Thursday, July 14, 2011

Politik Malaysia..

Tiba pula masa untuk aku memberi pandangan mengenai Politik Malaysia.. Komen je pandai la.. Heheheh... Ok aku ingin memulakan hujah dari awal cemana aku blh terjebak dan begitu berminat utk mengikuti perkembangan politik malaysia ni...

Dulu aku ingat lg masa kecik2, cita2 aku nak menjadi Perdana Menteri Wanita pertama dalam Malaysia.. Ahaks.. ms tu bukan tau ape pon.. igt PM tu glamer sgt ke.. Nama PM, glemer la yetak.. Selepas tu, aku ni mmg slalu fail subject Sejarah.. Aku tk suke subject menghafal2... Dlm kelas ms percubaan peperiksaan, aku sorang je yang failed subject tu.. har har har har.. skali cikgu aku ks tau, kalau nak jd PM, mane leh fail sejarah..

Masa tu aku tak nampak mana relevannya subjek sejarah dgn nk jd PM. Ntah ape2 ntah.. So sbb kan aku x suke sejarah, maka aku pon cancelkan niat aku jd PM.. ahahahah.. yo yo o je...

So dulu2, pd seingat aku politik malaysia ni biasa2 aje... xde ape yg howt pon.. tp ayah aku slalu la bercerita psl PAS n BN masa dulu2... Ayah aku kt PAS tu perlu ada sbb dia akn menjadi wake up call pd pemimpin/pemerintah yg sedia ada... Lg pon kan PAS tu islamic party.. So dia akn sentiasa membantah or memperingatkan mana2 keputusan yg lari dr landasan...

Itu dulu... Skarang dah lain... Aku igt masa mula2 kes anwar meliwat tu... mama dan ayah masing2 sokong berlainan... Sejak itu la aku start cuba mencari dan mengorek internet utk mencari maklumat.. Masa tu sekolah pon x abes lg.. Tp masa tu aku mmg menyebelahi mama.. Mama pon sokong Anwar.. Dan maklumat2 di internet jg menyebelahi anwar.. sbb dia ada rangkaian dgn luar negara.. Mana2 laporan semua menceritakan kekejaman Tun M.

Hari berganti hari.. tahun berganti tahun... Aku semakin tdk mengikut perkembangan politik... sehingga la PAS bekerjasama dgn PKR.. malah DAP.... Maka aku mula membuat kajian dan bertimbangan sebagai seorang rakyat malaysia yang tidak memihak pd mana2 parti... Maklum la masa tu x layak lg nk mengundi...

Selama kajian dan maklumat yg dicari, tidak dinafikan aku berubah2... Bergantung pd maklumat yg aku cr.. Keputusan aku menyokong penuh kerajaan dan menentang hebat PKR bukan kerana terpengaruh oleh mana2 pihak, bukan kerana ada org memberi ceramah kat aku hari.. bukan kerana aku dapat projek kerajaan... bukan kerana Anwar tu penah x bg aku projek.. Bukan kerana ayah aku.. Tapi adalah kerana pertimbangan aku sendiri...

Walau bagai mana pun, aku sentiasa juga berdoa semoga aku sentiasa diberi petunjuk sekiranya aku memihak kepada pihak yg salah, buka kan la mata dan tunjukkan lah supaya aku tidak menyokong dan memangkah pihak yang salah.... :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news