Monday, July 25, 2011

Tetiba ase rindu...

Tetiba rasa rindu yang amat mendalam pd suami tercinta.. Bila ingat2 balik, bila mana kami selisih faham ke, gaduh ke, ms tu memang tak fikir dgn stabil... Biasa la rasa amarah menguasai diri.. Fikir benda2 yang negatif je... Tetapi hakikatnya, kami manusia biasa...

Bila dengar keluhan, dengan masalah teman2 or rakan berkenaan suami masing2, aku sebenar nya berasa amat2 bersyukur dan bertuah bersuamikan insan bernama Zulhadid Asfari Bin Jamaludin.. Dari awal perkahwinan, bermacam dugaan yang kami lalui.. masam, pahit, masin, manis semua ada...Sifat semula jadi manusia sentiasa tidak berpuas ati dengan apa yang dimiliki... Hakikatnya, apa yang kita miliki itu lah sebenarnya yang terbaik yang layak dan sesuai yang telah di tentukan oleh-Nya utk kita..

Abang,
Ayang minta maaf banyak2..
kadang2 kalau kita selisih faham ayg selalu jerk berkata mengikut perasaan.
Kadang2(yeke kadang2, mcm selalu je) gaduh sehingga mengecilkan hati abang.
Lebih2 lagi skarang abang tgh berusaha kuat dan gigih utk berhenti merokok..
Mmmg abg tgh berusaha melawan kehendak.. Demi kami yang abg sayang dan cintai..

Kadang2 mmg ayg lupa semua tu..
Ayg minta maaf..

Tetiba ase sayu je.. Ase mcm byk je dosa kat suami..
Tapi semua tu bukan disengajakan pon...
Ntah napa lak ptg2 ni cam syahdu syahdan lak...

Ayg pon sentiasa berusaha gigih untuk menjadi isteri yg terbaik...
Takkan nk kerja je bersungguh kan..

Tp, Alhamdulillah walau cemana pon kite selisih faham tk pernah lbh sehari kan kan kan? Dari zaman bercintun2.. Paling2 majuk2 pastu ok dah.. Janji Ayg/Abg mengalah dan pujuk.. sure ok je pastu... bukan tk leh pon..

Bila rasa gaduh2 or kite selisih faham, satu bende yang sentiasa di ingat dan terawang2 sentence ni  dlm kepala.. Bace kt dalam artikel ttg bagaimana mengekalkan hubungan...

"Untuk menjaga hubungan dan hati pasangan(suami/isteri) tak salah untuk menurun kan ego utk memujuk or meminta maaf. Minta maaf bukan bererti kite salah... Demi hubungan yang tk ternilai ini.. xsalah untuk bekorban..."

Sesungguhnya dia adalah insan yang terbaik yg telah ditentukan oleh-Nya menjadi pasangan aku..
Akan aku berusaha membahagiakannya..
Akan aku berusaha menyenangi dia...

I leb u very strong.. :*

1 comment:

DuD said...

alhamdullillah... nasebek janggut mu nak pujuk.. lin x penah pujuk aku..huaaawaaaawaaaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger templates

Blogger news